توسعه‌ی توریسم ورزشی نیازمند اطلاع‌رسانی فرصت‌های متنـوع است

سرزمین ایران با پتانسیل‌های طبیعی و جاذبه‌های سیاحتی و فرهنگی بـسیار، می‌تواند قطبی مهم در صنعت توریسم به معنای عـام و توریسم ورزشی در معنای خاص آن تلقی شود. شکی نیست که اقتصاد …

سرزمین ایران با پتانسیل‌های طبیعی و جاذبه‌های سیاحتی و فرهنگی بـسیار، می‌تواند قطبی مهم در صنعت توریسم به معنای عـام و توریسم ورزشی در معنای خاص آن تلقی شود.
شکی نیست که اقتصاد مبتنی بر توریسم در تمام ابعاد آن اعم از توریسم درمـانی، توریـسم ورزشی، توریسم فرهنگی و… بسیار سودآورتر از هر شاخه اقتصادی در یـک کـشور تلقـی می‌گردد و لذا ایران به‌عنوان یکی از ۱۰ سرزمین تاریخی جهـان بـا جاذبـه‌های سـیاحتی بسیار نمی‌تواند از چنین منبع سودآوری بی‌بهره بماند.
گرچه مطالعات و تلاش‌های بسیاری در ارتقای صنعت توریسم و جهانگردی ایرانی در دست اجـراسـت، ولـیکن راه بـسیاری در پیش است بلکه بتوانیم پذیرای ملل مختلف جهان شده و سرزمین ایران را به کانون صـلح، دوستی و همزیستی ملل مبدل سازیم.
بنـابراین بایـد توریـسم را در تمـام ابعـاد آن توسـعه بخشیم و در این میان توریسم ورزشی به علت طرفداران نسبتا زیادی که رشته‌های ورزشـی در اقصی نقاط جهان دارد از نقش بسیار بالا و شایان توجه برخورداراست.
در راستای توسعه توریسم ورزشی لازم است که زمینه‌ها و فرصت‌های متنـوع کـشف واطلاع‌رسانی شوند تا در یک فعالیت پیگیـر و مـستمر بـا یـافتن الگوهـای مناسـب جهـانی زمینه‌های مختلف توریسم، از جمله توریسم ورزشی فعال شود.
توریسم ورزشی از یک سو مستلزم وجود جاذبه‌های سـیاحتی و فرهنگـی اسـت و از سـوی دیگر با یک فعالیت ورزشی توام می‌شود. خواه در این فعالیت ورزشی سهیم باشـیم و خـواه صرفاً آن را تماشا کنیم.