۷ نکته درباره ظروف کریستال

بسیاری از ظروف کریستال براق و زیبا و برخی نیز تیره و مات هستند. انتخاب صحیح و شستشوی مناسب به شما کمک می‌کند ظروف کریستالی زیبا و براقی داشته باشید. نکات زیر به‌تان کمک کند انتخاب …

بسیاری از ظروف کریستال براق و زیبا و برخی نیز تیره و مات هستند. انتخاب صحیح و شستشوی مناسب به شما کمک می‌کند ظروف کریستالی زیبا و براقی داشته باشید. نکات زیر به‌تان کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید...
۱) ابتدا در مورد شرکت‌های مختلف تولیدکننده کریستال و محصولات تولیدی مختلف آنها در بازار تحقیق کنید.
۲) بودجه‌تان را معین کنید. برخی ظروف کریستال قیمت‌های بالایی دارند و البته بسته به مدلی که شما انتخاب می‌کنید، قیمت‌های آنها متغیر هستند. قبل از خرید باید به این فکر کنید که تا چه حد می‌خواهید روی خرید یک ظرف کریستال هزینه کنید.
۳) پیش از خرید، نگاهی به محصولات مختلف موجود در بازار داشته باشید. این کار را می‌توانید با رفتن به مراکز فروش مختلف و یا مراجعه به وب‌سایت شرکت‌های تولیدکننده انجام دهید.
۴) اگر دنبال خرید گلدان کریستال هستید باید به سایز گلدان مورد نظر توجه داشته باشید.‌ می‌توانید به انواع رومیزی که اندازه آنها چیزی بیش از ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر نیست، بسنده کنید یا مدل‌های بزرگ‌تر را که در برخی مواقع ارتفاع آنها به یک متر هم می‌رسد، انتخاب کنید.
۵) به اصل یا تقلبی بودن ظروف توجه کنید. برخی مدل‌های تقلبی ظروف کریستال در بازار وجود دارد که با کیفیت پایین تولید شده و با قیمت انواع اصلی به فروش می‌رسد. تنها راه مطمئن، خرید از مراکز معتبر و نمایندگی‌هاست.
۶) به دلیل حساسیت بالای ظروف کریستال، باید روش‌های مراقبت مناسب و شستشوی صحیح آنها را یاد بگیرید.
۷) اگر ظروف کریستالی شما جلای همیشگی خود را از دست داده‌اند می‌توانید از سرکه سفید کمک بگیرید. وقتی می‌خواهید ظرف کریستالی را بشویید مقداری سرکه سفید به آب آب‌کشی ولرم بیفزایید. اگر ته ظرف رسوب جمع شده، اجازه بدهید یک شبانه‌روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثیفی بر جای بود، باید عمل را تکرار کنید.

فائقه فریادی