تغذیه بر اساس گروه خونی B

تغذیه بر اساس گروه خونی یکی از روش‌هایی است که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ● گروه خونی B ▪ طی دوره‌‌های ۱۰ الی ۱۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح این گروه‌ خونی در …

تغذیه بر اساس گروه خونی یکی از روش‌هایی است که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
● گروه خونی B
▪ طی دوره‌‌های ۱۰ الی ۱۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح این گروه‌ خونی در ناحیه کوه‌های هیمالیا ایجاد شد. در حقیقت اجداد این گروه جزو قوم مهاجر و چادرنشین هستند.
▪ افراد دارای این گروه در آسیا و آفریقا و اروپا مستقر شدند.
▪ به طور کلی تنومندی و ستبری همراه با هوشیاری و زیرکی دارندگان گروه خونی B آن‌ها را قادر می‌سازد تا در مقابل بسیاری از بیماری‌های سخت و متداول امروزی مانند بیماری‌های قلبی و انواع سرطان مقاومت نمایند و یا در صورت ابتلا جان سالم بدر ببرند.
▪واکنش این گروه در مقابل فشارهای عصبی چیزی میان فعالیت‌های روانی گروه A و عکس‌العمل‌های شدید گروه O است. در حقیقت بعد از آن‌که انسان‌های گروه O تصمیم به اقامت در مکانی خاص و تشکیل جوامع بشری گرفتند گروه A پدید آمد و گسترش این گروه موجب لزوم حرکت بشر برای یافتن مکان‌های جدیدتری برای کار و زندگی شد.
▪ این گروه قدرت بدنی O و قدرت روحی A را به ارث برده است. اگر چه در هر دو زمینه ضعیف‌تر از اجداد خود است اما حاصل جمع این دو خصیصه در یک فرد می‌تواند از او فرد مقاوم‌تر و انعطاف‌پذیرتری بسازد.
▪ شاید به همین دلیل سیستم ایمنی این افراد متعادل و سازگار و دستگاه گوارش‌شان قوی و قابل‌انعطاف است.
▪ این توان تطابق برای آن‌ها امکان ترقی را فراهم می‌نماید. شاید یکی از دلایل پیشرفت روزافزون کشورهای آسیایی همین امر باشد. زیرا بسیاری از افراد ساکن در این مناطق دارای همین گروه خونی می‌باشند. در مقابل تنها ۹ درصد جمعیت آمرایکا دارای این گروه خونی هستند. با چنین تناسبی احتمالا باید ۹ درصد افراد موفق و افرادی که بدون تکیه بر ارث پدری موفق شده‌اند میلیونر شوند نیز دارای چنین گروه خونی باشند در صورتی که این عدد ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
▪ بهترین ورزش‌ها برای این افراد ورزش‌هایی است که تحرک بدنی همراه با آرامش روحی در آن حکم‌فرما باشد ورزش‌هایی مانند پیاده روی دسته‌جمعی ، دوچرخه سواری تفریحی ، ورزش‌های ملایم‌تر رزمی ، تنیس و کلاس‌های اروبیک، ورزش‌های خوبی هستند.
▪ بهترین برنامه ورزشی برای این افراد سه روز تمرین بدنی و سه روز تمرینات آرامش‌بخش روحی است.
▪ در عین حال این افراد مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند مالتیپل اسکلروزیس و سل و خستگی شدید و مزمن هستند.
▪ تاگر می‌خواهید رژیم کاهش وزن بگیرید باید بدانید که ابدا مهم نیست چقدر غذا را در چه زمانی می‌خورید بلکه مهم است بدانید چه چیزی می‌خورید؟
▪ تعادل روحی و حسی این افراد در حالتی که بدن‌شان کمی اسیدی باشد بهتر است.

http://www.rejimdarmani.com