ماکارونی میهمانی

● مواد لازم (برای شش نفر) ▪ نمک ▪ ۴۵۳ گرم ماکارونی لوله‌ای ▪ دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ▪ ۱۱۳ گرم کالباس خرد شده ▪ ۲۲۶ گرم سوسیس ▪ ۴۵۳ گرم گوشت چرخ‌کرده ▪ نصف قاشق چایخوری مخلوط …

● مواد لازم (برای شش نفر)
▪ نمک
▪ ۴۵۳ گرم ماکارونی لوله‌ای
▪ دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
▪ ۱۱۳ گرم کالباس خرد شده
▪ ۲۲۶ گرم سوسیس
▪ ۴۵۳ گرم گوشت چرخ‌کرده
▪ نصف قاشق چایخوری مخلوط ادویه
▪ کمی فلفل
▪ یک عدد هویج خردشده
▪ یک عدد پیاز متوسط خردشده
▪ چهار حبه سیر خردشده
▪ یک فنجان آب‌گوشت
▪ ۷۹۳ گرم گوجه‌فرنگی خردشده
▪ یک‌چهارم فنجان جعفری خردشده
▪ نصف فنجان پنیر پیتزا رنده‌شده
● طرز تهیه
یک قابلمه بزرگ را از آب پر کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس کمی نمک به آن اضافه کرده و ماکارونی را درون آن بریزید تا بپزد.
در این فاصله ماهیتابه بزرگی را روی حرارت ملایم قرار داده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون درون آن بریزید و سپس کالباس را یک‌طرف ماهیتابه و سوسیس‌ها را در طرف دیگر ماهیتابه ریخته و آنها را سرخ کنید سپس آنها را با هم ترکیب کرده و یک دقیقه روی حرارت قرار دهید. بعد آنها را با قاشق از ماهیتابه خارج کرده و درون یک بشقاب بریزید. بقیه روغن زیتون را درون ماهیتابه ریخته و گوشت چرخ کرده را روی آن بریزید. ادویه را همراه نمک و فلفل به آن اضافه کرده و هم بزنید و بگذارید تا سرخ شود سپس هویج، پیاز و سیر را روی آن ریخته و بگذارید پنج تا شش دقیقه دیگر بپزد. سپس مخلوط سوسیس و کالباس را نیز روی آن ریخته و بعد آب‌گوشت و گوجه‌فرنگی را روی آن اضافه کنید. حال حرارت را کم کرده و بگذارید تا برای مدت ۱۰ دقیقه بپزد. نصف جعفری را روی آن ریخته و هم بزنید. ماکارونی‌ها را پس از نرم شدن آب‌کشی کرده و بعد آن را درون ظرف بکشید. روی آن کمی ترکیب گوشت ریخته و بعد کمی پنیر به آن اضافه کنید و هم بزنید حال بقیه سس‌گوشت را نیز به آن اضافه کرده و روی آن را با باقی‌مانده پنیر و جعفری تزئین کنید.