روغن نارگیل

روغن نارگیل از انواع روغن‌های مفید در سلامت و درخشندگی پوست محسوب شده که در ساخت انواع لوازم آرایشی به‌کار می‌رود.این لوسیون، ضدآفتابی مناسب به‌شمار آمده و از پوست در برابر …

روغن نارگیل از انواع روغن‌های مفید در سلامت و درخشندگی پوست محسوب شده که در ساخت انواع لوازم آرایشی به‌کار می‌رود.این لوسیون، ضدآفتابی مناسب به‌شمار آمده و از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.درخشندگی و مرطوب کردن پوست از دیگر خواص این روغن است. روغن نارگیل به سرعت جذب پوست شده و بدون براق و چرب نشان دادن پوست، آن را لطیف و مرطوب می‌سازد.
این روغن حاوی مقادیر فراوانی لوریک اسید و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که باعث تقویت پوست شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. از روغن نارگیل در تهیه لوسیون بدن یا شامپو بدن استفاه می‌شود.ویتامین ای موجود در روغن نارگیل، در تداوم خاصیت کشانی پوست که با افزایش سن، کم می‌شود مؤثر بوده و از افتادگی زودرس پوست جلوگیری می‌کند.همچنین این روغن خاصیت ضداکنه داشتند و با جلوگیری از تجمع ذرات در منافذ پوست از تشکیل جوش‌های زیرپوستی پیشگیری می‌کند.تحقیقات نشان می‌دهد، روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی داشته و از ایجاد اگزما پا، زخم‌های پوستی ناشی از خشکی یا بیماری پسوریازسل پیشگیری می‌کند.همچنین این روغن در درمان قرمزی و خاش پوست‌های خشک مؤثر است.