مواد غذایی که برای درد مفاصل مفید است

معمولا برای درمان درد استخوان ها و مفاصل به دارو متوسل می شویم و ممکن است از روش های آب درمانی و فیزیوتراپی نیز کمک بگیریم اما کمتر به فکر این هستیم که رژیم غذایی می تواند از دردهای …

معمولا برای درمان درد استخوان ها و مفاصل به دارو متوسل می شویم و ممکن است از روش های آب درمانی و فیزیوتراپی نیز کمک بگیریم اما کمتر به فکر این هستیم که رژیم غذایی می تواند از دردهای استخوانی بکاهد و حتی از آن پیشگیری کند. سایت«MSN» به برخی از مواد غذایی که برای استخوان درد و آرتریت مفید است اشاره می کند. بخوانید.
۱) سویا؛ سویا منبع پروتئین گیاهی است و آزمایش ها نشان داده که پروتئین تنها منبع اسید آمینه ضروری بدن است .افرادی که از این منبع گیاهی استفاده نموده اند پس از گذشت ۳ ماه خبر از کاهش درد ناحیه زانو داده اند.
۲) میوه؛ میوه ها منبع ماده معدنی طبیعی و ویتامین است. تحقیق روی ۲۹۳ داوطلب بزرگسال استرالیایی که رژیم سرشار از میوه استفاده می کردند نشان داد ناراحتی استخوان ها و مفاصل آن ها به حداقل رسیده است.میوه های سرشار از ویتامین c مانند انبه، پرتقال، کیوی و انگور، موثرترین درمان برای زانودرد به حساب می آیند.ویتامین c موجود در میوه از ساختار استخوان و مفاصل محافظت می کند.
۳) ماهی؛ روغن ماهی معجزه می کند و دردهای عضلانی با تجویز اسیدچربی های امگا۳ و ۶ و روغن کبدماهی، بهبود می یابد.بررسی های سال های اخیر ثابت می کند که ماهی و روغن ماهی برای درمان درد مفصل و آرتریت روماتوئید مفید است. اسید چربی امگا ۳ نه تنها از التهاب استئوآرتریت جلوگیری می کند بلکه مانع تجمع مواد مضری می شود که غضروف زانو را فرسوده می کند.