طرز تهیه خیار شور سرکه ای

● موادلازم ▪ خیار سبز قلمی به مقدار دلخواه ▪ برگ مو ▪ ترخان ▪ نمک ▪ یک استکان سرکه ● طرز تهیه: خیارشور به مواد آلاینده بسیار حساس است پس ظرفی که میخواهیم خیارشور را در آن عمل …

● موادلازم
▪ خیار سبز قلمی به مقدار دلخواه
▪ برگ مو
▪ ترخان
▪ نمک
▪ یک استکان سرکه
● طرز تهیه:
خیارشور به مواد آلاینده بسیار حساس است پس ظرفی که میخواهیم خیارشور را در آن عمل آوریم باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. ظرف باید بخوبی بسته شود به نحوی که تا ۴۰ روز نه تنها باز نشود بلکه هوا به هیچ وجه نتواند وارد ظرف شود.
خیارها را بخوبی شسته و تمیز میکنیم. خیارها باید خوب خشک شود. آنها را در ظرف میریزیم. مقداری از سبزیهای مذکور را به دلخواه در ظرف میریزیم.
برای آبی که میخواهیم به ظرف اضافه کنیم اول برای هر لیتر آب یک قاشق سوپخوری نمک اضافه کرده و آبرا میجوشانیم. سپس این آب نمک جوشیده را میگذاریم تا کمی سرد شود. سپس آنرا به ظرف حاوی خیار و سبزی اضافه میکنیم. آب باید تا روی خیارها را بپوشاند. بعد به آن سرکه را اضافه می کنیم. فورا باید درب ظرف را ببندید و دیگر آنرا حداقل تا ۴۰ روز باز نکنید. توجه کنید که کوچکترین روزنه نفوذ هوا به داخل ظرف، خیار شور را خراب میکند برای همین است که معمولا خیارشورها را در ظرفهای حلب درست میکنند و درب آنرا لحیم مینمایند.

http://www.takmahfel.com