خستگی مفرط و تهوع نشانه ای ازعفونت کلیه

مهم ترین عملکرد کلیه تنظیم کردن فشار خون، تصفیه مواد زائد از بدن، تولید گلبول های قرمز و حفظ تراکم عادی الکترولیت ها است که در حفظ عملکرد دقیق بدن مهم می باشد. به گزارش «CNN»، عفونی …

مهم ترین عملکرد کلیه تنظیم کردن فشار خون، تصفیه مواد زائد از بدن، تولید گلبول های قرمز و حفظ تراکم عادی الکترولیت ها است که در حفظ عملکرد دقیق بدن مهم می باشد. به گزارش «CNN»، عفونی شدن کلیه آسان اما عواقب آن خطرناک است و در صورت درمان نشدن به موقع باعث مسمومیت خون، از کار افتادن کلیه و در موارد حاد به مرگ نیز منجر می شود. علائم این اختلال نامعلوم است و به سختی قابل تشخیص می باشد.
چند علامت عفونت کلیه:
▪ سوزش هنگام ادرار؛ اگر اغلب مواقع با این حالت رو به رو می شوید نیاز به مراجعه به پزشک دارید. مصرف آب را بالا ببرید و از مکمل های ویتامین استفاده کنید.
▪ درد در قسمت تحتانی کمر؛ درد خفیف در قسمت پایین و دور کمر که برای بیش از ۳ روز ادامه پیدا کند نیاز به معاینه پزشک دارد. این درد را جدی بگیرید.
▪ خستگی مفرط و حالت تهوع؛ اگر با وجود رعایت رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم از این ۲ علامت رنج می برید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
▪ تب ؛ هر چند تب بالا می تواند نشانگر عفونت بالای کلیه باشد اما می تواند علل دیگری نیز داشته باشد. بنابراین جای نگرانی نیست و برای اطمینان پیدا کردن به پزشک مراجعه کنید.