دیابتی ها می توانند خرمالو بخورند

مواد قندی خرمالو برای مبتلایان به بیماری قند، زیان بخش نیست.این میوه شیرین است اما چون مواد قندی آن از نوع گلوکز است افراد مبتلا به دیابت هم می توانند از این میوه استفاده کنند. توصیه …

مواد قندی خرمالو برای مبتلایان به بیماری قند، زیان بخش نیست.این میوه شیرین است اما چون مواد قندی آن از نوع گلوکز است افراد مبتلا به دیابت هم می توانند از این میوه استفاده کنند.
توصیه می شود خرمالو پس از غذا به عنوان دسر مصرف شود زیرا شیرینی آن در معده به ترشی تبدیل می شود و اسید معده را زیاد و این کار به هضم بهتر غذا کمک می کند.
خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B۱، B۲، B۳و C است.این میوه خوش رنگ و خوش طعم حاوی مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که نقش موثری در سلامتی و تندرستی دارد.اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها موثر است.
خرمالو اشتهاآور است و خوردن آن برای زنان میانسال و کودکان توصیه می شود، کلسیم موجود در خرمالو در رشد کودکان و حفظ انرژی برای بزرگسالان موثر و برای افراد مبتلا به نقرس و بیماری های کبدی و کلیوی نیز بسیار مفید است.
خرمالو خاصیت ملین کننده دارد بنابراین یک داروی مفید برای درمان یبوست به شمار می رود.
این میوه مقدار زیادی پکتین (یکی از انواع فیبرهای محلول در آب) دارد که علاوه بر این خواص، باعث کاهش چربی های خون می شود و برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است.