کیک اسفنجی

▪ مواد لازم برای شش نفر ـ آرد: یک فنجان ـ تخم‌مرغ: شش عدد ـ آبلیمو: یک قاشق سوپخوری ـ پوست لیموترش: نصف قاشق سوپخوری ـ شکر: یک فنجان ـ نمک: یک چهارم قاشق مرباخوری ـ آب سرد: دو قاشق سوپخوری ▪ …

▪ مواد لازم برای شش نفر
ـ آرد: یک فنجان
ـ تخم‌مرغ: شش عدد
ـ آبلیمو: یک قاشق سوپخوری
ـ پوست لیموترش: نصف قاشق سوپخوری
ـ شکر: یک فنجان
ـ نمک: یک چهارم قاشق مرباخوری
ـ آب سرد: دو قاشق سوپخوری
▪ طرز تهیه:
ابتدا آرد را به دقت اندازه گرفته و با نمک مخلوط کرده و الک کنید. سپس سفیده و زرده تخم‌مرغ را از هم جدا کنید، زرده را با نصف شکر مخلوط کرده، آنقدر هم بزنید تا سفیدرنگ شود. بعد سفیده را جداگانه می‌زنیم تا پف کند و بقیه شکر را کم‌کم به آن می‌افزاییم و هم زدن را آنقدر ادامه می‌دهیم تا شکر تمام شود. به زرده و شکر، آبلیمو و پوست لیمو و آب سرد اضافه می‌کنیم و باز هم چند دقیقه هم می‌زنیم، حال سفیده و زرده را با هم مخلوط کرده و آرد را دوباره روی سفیده و زرده الک می‌کنیم. قالب دلخواه را چرب کرده و با آرد می‌پوشانیم، سپس در فر با دمای ۳۲۵ درجه به مدت یک ساعت می‌گذاریم سپس در ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم.
▪ نکته:
۱) پس از اضافه کردن زرده و سفیده، باید مواد را با دقت و به آرامی هم بزنیم، بهتر است که سفیده را در آخرین دقیقه به مایه اضافه ‌کنیم.
۲) بهتر است از قالبی استفاده کنید که کیک مانند تصویر در آید، یعنی وسط آن خالی باشد، تا بتوانید طبق سلیقه خود آن را تزیین کنید.