۲۸ سپتامبر  ۱۹۳۴  ـ بریژیت باردو

بریژیت باردو Brigitte Bardot بازیگر فرانسوی فیلم سینمایی ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۳۴ در پاریس به دنیا آمد و تنها تا ۴۰ سالگی (۲۸ سپتامبر ۱۹۷۴) در دنیای سینما باقی ماند. پدرش مهندس، صنعتگر و ثروتمند …

بریژیت باردو Brigitte Bardot بازیگر فرانسوی فیلم سینمایی ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۳۴ در پاریس به دنیا آمد و تنها تا ۴۰ سالگی (۲۸ سپتامبر ۱۹۷۴) در دنیای سینما باقی ماند. پدرش مهندس، صنعتگر و ثروتمند بود ، ولی مانع ورود بریژیت به دنیای سینما نشد زیرا که وی در موسیقی و هنرهای دراماتیک استعداد داشت. بریژیت برخلاف سایر بازیگران اروپایی فیلم سینمایی مجذوب هالیوود نشد، آموختن زبان انگلیسی محاوره ای را تکمیل نکرد و میهنش فرانسه را ترک نگفت.
بریژیت پس از ترک دنیای سینما، سازمانی برای حمایت از حیوانات ایجاد کرده است که در سطح جهان فعالیت چشمگیر دارد. وی در سالهای اخیر وارد فعالیت های سیاسی - اجتماعی شده و برچسب ضدیت با نژادها و ادیان دیگر بر او خورده است و در این زمینه ها برضد او به دستگاه قضایی فرانسه دادخواست داده شده و در یکی دو مورد محکومیت قضایی یافته است. "باردو" یک بار نیز به دلیل حمایت از عملیات تروریستی و قتل الجزایری ها به دادگاه کشانده شد. برژیت همچنین شهرت به ضد لزبین (همجنس بازی) دارد.
معروفترین فیلم سینمایی که بریژیت در آن بازی کرد و به بسیاری از زبانها دوبله شده «... و خدا زن را آفرید» عنوان دارد.
رسانه ها هنگام چاپ و یا پخش تصویر بریژیت باردو جنجالی، دوعکس قدیم و جدید او را در کنار هم قرار می دهند تا هشداری به زنان زیبا باشد. عکس مقابل، وی را در سنین پیری نشان می دهد.