والان بدون دوخت

● وسایل مورد نیاز برای تهیه این والان عبارتند از: ▪ سه تکه پارچه، ▪ یک عدد تخته، ▪ چسب حرارتی، ▪ منگنه بزرگ،‌قیچی، ▪ پایه دیواری (براکت)، ▪ دریل، دو تکه پارچه را برای والان در …

● وسایل مورد نیاز برای تهیه این والان عبارتند از:
▪ سه تکه پارچه،
▪ یک عدد تخته،
▪ چسب حرارتی،
▪ منگنه بزرگ،‌قیچی،
▪ پایه دیواری (براکت)،
▪ دریل، دو تکه پارچه را برای والان در نظر بگیرید.
ابتدا طول و عرض والان را اندازه گرفته، ۲۰ سانتیمتر به عرض آن افزوده و طول آن را دو برابر کنید. برای مثال، برای والانی که عرض آن ۷۵ سانتیمتر و طول آن ۳۰ سانتیمتر است، تکه‌های والان باید ۹۵ سانتی‌متر و عرض ۶۰ سانتیمتر طول داشته باشد.
پارچه‌ها را طوری روی یکدیگر پهن کنید که روی پارچه‌ها به طرف هم باشد. حال کناره‌های آنها را بجز قسمت بالا به هم بچسبانید و سپس پارچه را پشت و رو کنید.
براکت‌ها را در ارتفاع مورد نظر روی دیوار وصل کنید. تخته چوب را نیز به اندازه عرض والان به اضافه پنج الی هفت سانتیمتر اضافه از هر طرف بریده و روی براکت‌ها نصب کنید.
قسمت بالای پارچه والان را به تخته منگنه کنید. تخته را چرخانده و کناره‌های پارچه والان را با کمی چسب به تخته بچسبانید. والان را از قسمت پائین به گونه‌ای تا کنید که بخشی از پشت پارچه نیز نمایان شود (مطابق شکل). سپس با کمی چسب آن را در جای خود ثابت کنید.
از تکه پارچه سوم دو رشته نوار به عرض ۲۰ سانتیمتر و طول ۱۳۷ سانتیمتر ببرید. نوار را تا کرده و لبه‌های آن را با چسب تو بگذارید. سپس آن را اتو کرده و وسط آن را به تخته چوب بچسبانید. دو سر آن را روی والان گره زده و یا با دکمه متناسب با رنگ والان روی آن را تزئین کنید.