در ماه رمضان چگونه ورزش کنیم

ورزش که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است، در ماه رمضان جلوه پررنگ‌تری می‌یابد و می‌تواند نقش خود را در این مهم بهتر وبیشتر ایفا کند. ورزش با روزه منافاتی نداردو …

ورزش که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است، در ماه رمضان جلوه پررنگ‌تری می‌یابد و می‌تواند نقش خود را در این مهم بهتر وبیشتر ایفا کند.
ورزش با روزه منافاتی نداردو اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می‌شود و استقامت فکری و صبر آنان را تقویت می‌کند.
ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری وعمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند به‌طوری که ورزشکارانی که روزه می‌گیرند، کمتر دچار مشکلات گوارشی و قند خون می‌شوند.
ورزشکاران می‌توانند با یک برنامه غذایی غنی، انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت‌های ورزشی و حفظ ساختار بدنی به دست آورند.
استفاده به موقع و به اندازه از آب از دیگر نکته‌هایی است که باید در طول این ماه به آن توجه کرد.
در ماه مبارک رمضان، کمبود آب در بدن می‌تواند در برخی از موارد به خصوص هنگام ورزش کردن مشکل‌ساز شود، اما با تغییر زمانی در برنامه‌های ورزشی می‌توان با این مشکل مقابله کرد.
ورزشکاران می‌توانند برنامه ورزشی صبح خود را به عصر و بعد از افطار منتقل کنند و به این ترتیب، احتمال وقوع مشکلات را به حداقل برسانند.
به افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند نیز توصیه می‌شود هنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند تا علاوه بر اینکه این نیاز بدن را مرتفع کرده باشند، مقداری آب در بدن ذخیره کنند تادر موقع نیاز و از دست رفتن آب بدن، از آن بهره جویند و به این ترتیب احتمال وقوع خطرهای ناشی از کمبود آب در بدن را به حداقل برسانند.
راهکار دیگرهم این است که افراد از مصرف مواد غذایی که باعث از دست رفتن آب بدن از راه ادرار می‌شود، خودداری کنند.در این میان کافئین یکی از مهمترین این مواد است که در قهوه و چای فراوان وجود دارد.