توصیه هایی برای حفظ زیبایی و سلامت موهایتان

-برای مرتب كردن موهای خود، فرق موی خود را به صورت زیكزاكی باز كنید و موها را به دو طرف بریزید و از داخل با برس بپیچید. - كسانیكه موهایی كوتاه و پیشانی بلند دارند بهتر است برای مرتب …

-برای مرتب كردن موهای خود، فرق موی خود را به صورت زیكزاكی باز كنید و موها را به دو طرف بریزید و از داخل با برس بپیچید.
- كسانیكه موهایی كوتاه و پیشانی بلند دارند بهتر است برای مرتب كردن موهایشان فرق سر خود را از طرف راست صورت باز كنند و بعد موهای خود را با ژل نرم كنند تا صاف شود.
- به كسانیكه دارای موهای بور هستند توصیه نمی شود كه از حنا استفاده كنند، زیرا باعث خشكی موهایشان می شود و همچنین باعث می شود كه موهایشان به رنگ پرتقالی دربیاید ولی كسانیكه موهای قهوه ای یا فندوقی دارند با استفاده از حنا موهای درخشان و براق به همراه رنگ بادمجانی پیدا می كنند.
- استفاده از حناهای بدون رنگ و بدون افزونی بمنظور درخشندگی و تازه شدن مو توصیه می شود.
-اگر رنگ ریشه موی شما تغییر كرد و وقت كافی برای مراجعه به آرایشگاه و رنگ كردن دوباره آن را نداشتید، می توانید از ریمل مو در رنگهای مختلف برای مخفی كردن آن قسمتهای كه متغییر شده است بهره ببرید.
- اگر مقدار موی سر شما كم است و بقولی كم مو هستید، بهتر است یك دوره، دائماً موهایتان را رنگ كنید.
- هنگام نشستن در پلاژ بهتر است برای حفاظت موهایتان از خشكی و رطوبت و شنزارها از كلاه استفاده كنید.
- استفاده از شامپوهای تقویت كننده و ماسك های ویتامینی حداقل ۳ بار در هفته و در فصل تابستان بخاطر قرار گرفتن موی شما در معرض آفتاب و هوا و گرد و خاك توصیه می شود در هر بار از ۵ دقیقه كمتر نماند.
-اگر موهای چرب داریدمی توانید با استفاده از آب لیمو در كم كردن ترشحات چربی در روی پوست سر، موفق به كمتر چرب شدن آن شوید.
- بهداشت موی شما از غذای شما آغاز می شود، پس باید با خوردن غذاهای غنی به ویتامینها مخصوصاً آنهائی كه محتوی بتاكاروتین هستند مثل هویج، مانع كمبودشان شوید.
- كسانیكه موهای حساس دارند برای كم شدن خارش سرشان و پاكیزگی سرشان از التهابات می توانند از روغن درخت سدر یا روغن گل كوهی استفاده كنند.
- بعد از شستشوی موها، بعد از آنكه آنها را آبكشی كردید، مقدار كمی تغذیه كننده مو (به اندازه یك فندوق) در كف دست بمالید و بعد موهایتان را ماساژ دهید و بعد، موهایتان را خوب شانه كنید، سعی كنید كه از ریشه شانه تا كرم تغذیه كننده به ریشه ها هم برسد.
- اگر موهای خشك دارید میتوانید با مالش نوك انگشتانتان به كف سر گردش خون پوست سرتان را سرعت ببخشید تا باعث ترشح غدد روغنی شود.
- اگر موهای كم پشت دارید میتوانید با آرایش موهایتان به صورت طبقه طبقه، چه بلند و چه كوتاه با رنگ موی تیره آنرا پر حجم به نظر آورید.
- برای خشك كردن موهای نمدار خود بهتر است از سشوار استفاده نكنید و بهتر است موهایتان را با حوله خشك كرده و بعد با استفاده از برس گرد و سشوار به موهایتان حالت دهید.
-در فصل تابستان به موهایتان اجازه دهید تا به طور طبیعی خشك شوند، زیرا سشوار، مشكلات مو را بیشتر می كند، فقط موها را خوب بشویید و از مقدار كمی هم ژل استفاده كنید.
- ریزش مو، امری طبیعی است، مخصوصاً وقتیكه همواره با تغییرات فصول باشد، ولی اگر ریزش مویتان زیاد باشد، برای درمان مناسب آن به پزشك متخصص پوست و مو مراجعه نمائید.