«مسافران» طنزی که انتظارات را برآورده نکرد

ما هم می دانیم که ذهن انسان قابلیت فراموشی بسیاری دارد، اما تصویر و دنیای آن به علت قابلیت های ذاتی که دارد و تاثیرگذاری اش روی دو حس از حواس پنج گانه(بینایی و شنوایی) می تواند …

ما هم می دانیم که ذهن انسان قابلیت فراموشی بسیاری دارد، اما تصویر و دنیای آن به علت قابلیت های ذاتی که دارد و تاثیرگذاری اش روی دو حس از حواس پنج گانه(بینایی و شنوایی) می تواند به راحتی در اذهان شما رسوخ کرده و در گوشه و کنار آن تا سالیان سال ماندگار باشد، از این روست که ما اصرار داریم شما به بهترین نحو و گزیده ترین شکل از این صنعت مدرن استفاده کنید و البته در کنارش اصرار داریم به عوامل تولید شیرفهم کنیم که چه فناوری پیشرفته ای را در اختیار داشته و چه بلاهایی می توانند توسط آن سر این بشر دو پا نازل کنند!!!
از حواشی ذهن و دنیای تصویر که بگذریم، قصد داریم یادآوری کنیم اگر ذهن خلاق و بدیع تان یارا باشد، به حتم به خاطر خواهید آورد که چندی پیش، قبل از پخش مجموعه «مسافران» در صفحه مان از سریال طنزی با عنوان «سیاه چاله» یاد کرده بودیم، سریالی به کارگردانی «رامبد جوان» که قصه ورود چهار آدم فضایی به زمین را روایت می کند، درست متوجه شدید«مسافران» که این روزها شما شاهد پخش آن می باشید، اول «سیاه چاله» نام داشته است.
این طور که مشخص است این سریال جنجالی آن طور که باید و شاید عمل نکرده و نتوانسته جوابگوی انتظارات طرفداران «رامبد جوان» باشد.مفاهیم مطرح شده به اندازه کافی با نمک ارائه نمی شود و بیننده را جذب نمی کند.
دریغ از کوچک ترین لبخند یا تبسمی که نشان از طنز بودن سریال داشته باشد، بازیگران کاملا بی حس و بدون هیچ گونه ابتکار ایفای نقش کرده و فقط ربوتیک به مسئولیت حرفه ای خود می پردازند.هیچ گونه روح یا فعالیتی را نمی توان در وجود آن ها شاهد بود، از این رو مغازه ای که ویترینی جذاب نداشته باشد نمی تواند مشتری اش را مجاب به دیدن و خریدن کند(همیشه هم گفته ایم، بازیگران ویترین یک اثر هنری می باشند)
خلاصه این که پسر خوش ذوق«خانه سبز» تا به امروز نتوانسته آن طور که از وی انتظار می رفت عمل کند.
۱۳ سال پیش همه از دیدن پسری که دیالوگ هایش را تند تند می گوید و هنگام نقش آفرینی تمام عضلاتش تکان می خورد، تعجب کرده و ذوق زده شدید.
«خانه سبز» سکوی پرتاب «رامبد جوان» در نقش «فرید» بود که او را به چهره ای شناخته شده بدل کرد، البته «جوان» پنج سال قبل در مجموعه «همسران» نقشی کوتاه اما ماندگار بازی کرده بود.
کاراکتر «فرید» در «رامبد جوان» نهادینه شد و سبکی شد برای بازی های این چنینی، اگر توجه کرده باشید او با علم بر این محبوبیت در سریال «مسافران» نیز از نام «فرید» برای خود استفاده کرده است.
اما «رامبد جوان» به این قضیه اکتفا نکرد و به سراغ«کارگردانی و نویسندگی» رفت، او اولین کار خود به نام «گمگشته»(سریالی با بازتاب فوق العاده) سریال مناسبتی برای ماه مبارک رمضان آغاز کرد و نشان داد در امر کارگردانی نیز می تواند موفق باشد، بعد از آن به سراغ سینما رفت و فیلم های «اسپاگتی در هشت دقیقه» و «پسر آدم، دختر حوا» را کارگردانی کرد.
اما امروز با این که «رامبد جوان» بیشتر فاکتورهای یک طنز موفق را در اختیار دارد(سوژه جدید، نویسندگان موفق و بازیگران چهره و طنز) نتوانسته آن طور که باید عمل کند.
نصرا... رادش و حمید لولایی از کسانی هستند که در خیلی از سریال ها مخاطبان را شیفته و روده بر ساخته اند، اما متاسفانه جوان تا به امروز نتوانسته نام خود را کنار «مهران مدیری» و «رضا عطاران» دو کارگردان درد آشنا و برجسته عرصه طنز، ماندگار سازد، البته شایان ذکر است که این سریال در حین پخش، تولید می شود، امیدواریم «رامبدجوان»جایی برای دفاع بگذارد.