نگاهی به بازی Fuel

بازی Fuel یکی از تازه‌ترین بازی‌های تولید شده در ژانر مسابقه و اتومبیل‌رانی است. Fuel یک بازی متوسط رو به بالاست که در بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده در مجموع نمره ۶ را از ۱۰ کسب کرده …

بازی Fuel یکی از تازه‌ترین بازی‌های تولید شده در ژانر مسابقه و اتومبیل‌رانی است. Fuel یک بازی متوسط رو به بالاست که در بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده در مجموع نمره ۶ را از ۱۰ کسب کرده است.
صدها چالش متفاوت و متنوع، تاثیرات آب و هوایی جالب بر شرایط مسابقه، دورنما و چشم‌اندازهای جالب و ضرورت استفاده از هوش برای موفقیت در برخی مسیرهای خاص از جمله نقاط قوت این بازی است.
در مقابل، فضای گسترده و بزرگ بازی اگرچه به خودی خود یک نقطه قوت است، اما امکانات محدود گنجانده شده در زمین بازی و کارهای محدودی که در آن می‌توان انجام داد، برخی بی‌قانونی‌ها و روندهای عجیب، غیرمعمول و هیجان اندک برخی مسابقه‌ها از جمله نقاط ضعف بازی یاد شده است.
به طور کلی در این بازی مهیج اتومبیل‌رانی در بیشتر اوقات با خودروهای پرقدرت ۸ سیلندر به مسابقه با یکدیگر می‌پردازید. این بازی تحت امتیاز رسمی لیگ مطرح اتومبیل‌رانی کشور ایتالیاست و کمپانی‌های مطرح اتومبیل‌سازی دنیا با خودروهای حقیقی و ساخت سال ۲۰۰۹ در آن حضور دارند. شرکت‌هایی مانند BMW، Audi وJaguar و دیگر خودروسازهای مطرح و درجه یک اسپورت دنیا با حضور در این بازی آن را جذاب کرده‌اند. این بازی روی هم رفته مهیج است و امکانات مختلف، محیط زیبا، جزئیات کامل، خودروهای ۸ سیلندر بسیار قدرتمند و سریعی دارد. همه این موارد از ویژگی‌های این بازی اتومبیل‌رانی مسابقه‌ای به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به ژانر اتومبیل‌رانی تجربه لذت‌بخشی با این بازی و خودروهای قدرتمند آن خواهند داشت .
کارشناسان معتقدند این بازی، از زیباترین بازی‌های اتومبیل‌رانی صحرایی سال ۲۰۰۹ است که کاربر در آن با استفاده از خودروهای قدرتمند یا موتور سیکلت‌های صحرایی در مکان‌های صعب‌العبور به مسابقه می‌پردازد. گرافیک بالا و مهیج بازی، القای خوب حس واقعی مسابقات در آن مکان و امکانات متعدد رانندگی و محیط طبیعی و واقع‌گرایانه در کنار طیف وسیع خودروهای مسابقه‌ای، بازی FUEL را به یکی از برترین‌ ژانرهای اتومبیل‌رانی در سال ۲۰۰۹ تبدیل کرده است. تاثیر مستقیم و طبیعی آب و هوا در این بازی را می‌توان از پیشرفت‌های چشمگیر دنیای بازی‌های اتومبیل‌رانی دانست. وجود محیطی گرافیکی و زیبا بالغ بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع برای مسابقات در طبیعت بکر صحرا، جنگل و حتی ساحل بر زیبایی این بازی افزوده است .
مهم‌ترین مزیت و نقطه قوت این بازی دنیای بزرگ و زمین بازی وسیع آن است. ده‌ها چالش متنوع و انتخابی در بازی گنجانده شده و گاهی چشم‌انداز قابل مشاهده از زمین بازی آنقدر وسیع است که کاربر را متحیر می‌کند. شما می‌توانید در صدها مسابقه آفلاین شرکت کنید و جالب آنکه هیچ‌یک از آن‌ها شبیه به یکدیگر نیستند.
برخی از مسابقه‌ها مانند مسیرهای تصادفی، طراحی هوشمندانه‌ای دارند و شرکت در این مسابقه‌ها هیجان‌انگیز، و موجب تفریح و لذت فراوان می‌شود. در بسیاری از مسیرهای مسابقه راه‌های فرعی وجود دارد که در صورت استفاده از آن‌ها طول مسیر کاهش می‌یابد و احتمال پیروزی در برابر رقیبان بیشتر می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است دیگر رقبا نیز این مسیرها را کشف کنند.
برای مثال، در یکی از این مسابقه‌ها، کاربر می‌تواند مسیری خاکی را در یک مزرعه متروک پشت‌سر بگذارد و با این کار از رقبای خود پیش بیافتد.
علاوه بر ماشین‌های مسابقه برای رقابت می‌توانید از انواع موتورسیکلت نیز استفاده کنید. طی مسیرهای سنگلاخی، گلی و کوهستانی با استفاده از موتورسیکلت و بالا و پایین رفتن در یک جنگل یا برفراز یک کوهستان، هیجان و لذت خاصی دارد که کاربر را به تداوم اجرای بازی علاقه‌مند می‌کند.
چالش‌ها و تعداد مسابقات موجود در این بازی بسیار زیاد است. یکی از این چالش‌ها که در بیشتر بازی‌های مشابه وجود دارد، اعطای زمان محدود برای رسیدن از نقطه‌ای به نقطه دیگر است. تعقیب و گریز با استفاده از هلی‌کوپتر که شما را مجبور به یافتن مسیرهای میانبر می‌کند و تعقیب و گریز با هدف تخریب رقبا و تعقیب‌کنندگان یکی دیگر از چالش‌های مهیج و دیدنی است.
اگرچه هوش مصنوعی این بازی چشمگیر نیست، اما در حدی است که همه رقبا را در رقابتی تنگ و نفسگیر قرار می‌دهد و لذت رقابت و تعقیب و گریز را در کاربر زنده نگه می‌دارد. ممکن است در جریان یک رقابت در مسیر مسابقه ۱۰ مایلی تا مدت طولانی از رقبایتان پیش باشید. اما ناگهان سروکله یک خودرو دیگر که از یک مسیر مخفی استفاده کرده است پیدا می‌شود و شما را پشت‌سر می‌گذارد. به همین دلیل همیشه باید در این بازی به دنبال یافتن مسیرهای میانبر باشید. فراموش نکنید که مسیرهای میانبر کلید موفقیت و پیروزی شما در این بازی است. در پایان برخی نکات کلی و عمومی را در خصوص این بازی مرور می‌کنیم.