نشر الکترونیکی فاصله‌های جغرافیایی را از بین می‌برد

نشر الکترونیکی به همه فن‌آوری‌ها وچگونگی استفاده از ابزارهای الکترونیکی اطلاق می‌شود که در خدمت چاپ و نشر و انتشار آثار در معانی جدید و از راه شبکه‌های اطلاعاتی رایانه‌ای …

نشر الکترونیکی به همه فن‌آوری‌ها وچگونگی استفاده از ابزارهای الکترونیکی اطلاق می‌شود که در خدمت چاپ و نشر و انتشار آثار در معانی جدید و از راه شبکه‌های اطلاعاتی رایانه‌ای است.
نشر الکترونیکی به هر دو معنایی که گفته شد شامل مزایایی است:
▪ اول آنکه در مرحله چاپ و پیش از چاپ به یک مرحله تبدیل و از صرف وقت و هزینه جلوگیری می‌شود.
▪ دوم بسیاری از مراحل ریز و فرعی نشر حذف می‌شود. برای مثال حذف مرحله عکاسی از نشر که فن‌آوری‌های بسیاری در محدوده آن عرضه شده است.
▪ سوم دستگاه‌های و تجهیزات چاپ و نشر کوچکتر، ساده تر و مختصر خواهند شد،‌ به‌گونه‌ای که بتوان طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در زیر یک سقف و در محل کوچک‌تری انجام داد.
▪ چهارم با استفاده از فن‌آوری‌های ارتباطات دوربرد فاصله جغرافیایی را از بین خواهد برد و راه برای نشر جهانی، بین‌المللی و بدون مرز باز خواهد شد.
▪ پنجم بسیاری از تخصص‌های لازم در نشر به بسته‌های نرم‌افزاری تبدیل می‌شود و از این راه بر توان نشر در همه جا افزوده خواهد شد و ششم نشر بیش از پیش اقتصادی و سودآور می‌شود و موانع موجود برای سرمایه گذاری‌های کلان را از بین می‌برد.