گل همیشه بهار

گل همیشه بهار (Calendula persica) از انواع گیاهان زیبا با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. این گیاه دارای گل‌هایی به رنگ زرد، نارنجی و سفید است که در اواخر تابستان یا اوایل پائیز ظاهر …

گل همیشه بهار (Calendula persica) از انواع گیاهان زیبا با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. این گیاه دارای گل‌هایی به رنگ زرد، نارنجی و سفید است که در اواخر تابستان یا اوایل پائیز ظاهر می‌شوند.
مناسب‌ترین زمان برای کاشت این گیاه بهار و بهترین روش، کاشت از طریق بذر است.چهار هفته قبل از کاشت گیاه در گلدان، بذرها بهتر است در دستمالی مرطوب قرار داده شود و پس از آن‌ در عمق ۲۵ سانتیمتری خاک قرار گیرند. حداقل فاصله میان بذرها باید ۱۵ سانتیمتر باشد.
جوانه زدن گیاه ۱۰ تا ۲۵ روز پس از کاشت اولیه طول می‌کشد. در این مدت باید آبیاری بطور منظم و حداقل سه‌بار در هفته انجام شود. خاک گلدان نیز بهتر است قبل از آبیاری مجدد مرطوب باشد.
مکان‌های آفتابی برای رشد گل همیشه بهار مناسب بوده و گلدان‌ها باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. قرار دادن گلدان‌ها در مکان‌های نیم سایه باعث ریزش برگ‌ها شده و احتمال آفت زدگی را بیشتر می‌کند.
خاک‌های اسیدی با PH شش تا شش و نیم و غنی از بارور کننده‌های آلی شامل نیتروژن و فسفر برای پرورش این گیاه مناسب است.
استفاده از بارورکننده‌‌های محلول هر سه هفته یکبار به رشد بهتر گیاه و تسریع در زمان گلدهی کمک می‌کند.تکثیر گل همیشه از طریق قلمه و بذر در فصل پائیز امکانپذیر است.

بابک افخمی