تغییر مداوم را به عنوان یک اصل در زندگی بپذیریم

تغییر و تحول فی نفسه امر مبارکی است. بر اساس مطالعات روانشناسی مردم از ورود به قلمرو ناشناخته هراس دارند و هرگونه تغییری را تهدیدی علیه موجودیت خویش تلقی می‌کنند یا دست کم …

تغییر و تحول فی نفسه امر مبارکی است. بر اساس مطالعات روانشناسی مردم از ورود به قلمرو ناشناخته هراس دارند و هرگونه تغییری را تهدیدی علیه موجودیت خویش تلقی می‌کنند یا دست کم آن را دلیل ترس و اضطراب خویش می‌شمرند. در صورتی که بسیاری از تغییرات باعث پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی می‌شود.
در حوزه رسانه هم باید دائم به تغییر و تحول اندیشید و با بهره گیری از تجربیات افراد خبره و میدان دادن به نیروهای جوان و خلاق بر اساس اصول و مبانی کار رسانه تحولات لازم را ایجاد کرد. افراد موفق در تصمیم‌گیری و ایجاد تغییرات سرعت فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند تغییرات لازم را در زمان مناسب ایجاد کنند. لذا در رسانه به افراد تحول خواه، نوآور و بزرگ اندیش نیازمندیم.
در خاطرات فردی موفق که شرکت بزرگی را از ورشکستگی نجات داد به نکته جالبی اشاره شده است: "...چیزی در دنیا بی حرکت باقی نمی‌ماند؛ وقتی من به شکار مرغابی می‌روم باید حرکت و تغییر مداوم را به عنوان اصلی در زندگی بپذیرم. برای شکار مرغابی باید آن را نشانه گرفت، اما نباید فراموش کرد که مرغابی لحظه‌ای آرام نمی‌گیرد و در نتیجه پیوسته باید جهت اسلحه را تغییر داد..."