تسبیحات حضرت زهرا (س)

حضرت علی‌(ع) می‌فرماید: فاطمه زهرا(س) محبوب‌ترین فرد نزد رسول خدا(ص) بود. او در خانه آن‌قدر با مشک آب کشید که اثر بند آن روی شانه‌اش بود و آن‌قدر گندم آسیاب می کرد که دستانش پینه بسته …

حضرت علی‌(ع) می‌فرماید: فاطمه زهرا(س) محبوب‌ترین فرد نزد رسول خدا(ص) بود. او در خانه آن‌قدر با مشک آب کشید که اثر بند آن روی شانه‌اش بود و آن‌قدر گندم آسیاب می کرد که دستانش پینه بسته بود.
روزی به او گفتم، خوب است از پیامبر(ص) بخواهیم تا خدمتکاری برای کمک تو بفرستد و تو را در برداشتن بار سنگین زندگی یاری دهد.
حضرت فاطمه(س) شرم داشت از پدر چنین درخواستی کند. آن‌گاه خود همه چیز را به پیامبر(ص) گفتم. پیامبر اکرم(ص) رو به ما کرد و گفت: آیا می‌خواهید، چیزی به شما بیاموزم که انجام دادن آن برای شما بهتر از داشتن خدمتکار است؟
به هنگام خواب ۳۴ بار الله اکبر و ۳۳ بار الحمدلله و ۳۳ بار سبحان‌الله بگویید. این کار بهتر از داشتن خدمتکار است.حضرت علی‌(ع) و حضرت فاطمه(س) گفتند: ما به خواست خدا وند راضی هستیم. حضرت زهرا(س) به اهمیت این ذکر آگاهی داشت. همیشه این ذکر را می‌گفت تا جایی که به تسبیح حضرت فاطمه(س) معروف شد.
امام صادق(ع) درباره ارزش و اهمیت این ذکر می‌فرماید:تسبیح حضرت فاطمه زهرا(س) پس از هر نماز برای من دوست‌داشتنی‌تر از هزار رکعت نماز در روز است. ما بچه‌هایمان را به گفتن تسبیح حضرت فاطمه(س) امر می‌کنیم، چنانچه آنان را به نماز فرمان می‌دهیم.

تهیه و تنظیم: منیرالسادات موسوی
تهیه کننده : دفتر پژوهش و تالیف کتب فن آوری آموزشی - با نظارت علی باقری مدیر کل دفتر.