معرفی مدل های کیا (Kia)

● کیا - اپیروس - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Kia Opirus) اپیروس (Opirus) لوکس ترین و مجلل ترین محصول کمپانی کیا موتورز کره (KIA MOTORS) می باشد که در سال ۲۰۰۴ وارد بازار خودروهای متوسط لوکس (Executive car) گردید. کمپانی کیا با عرضه اپیروس …

● کیا - اپیروس - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Kia Opirus)
اپیروس (Opirus) لوکس ترین و مجلل ترین محصول کمپانی کیا موتورز کره (KIA MOTORS) می باشد که در سال ۲۰۰۴ وارد بازار خودروهای متوسط لوکس (Executive car) گردید. کمپانی کیا با عرضه اپیروس (Opirus) فصل جدیدی در تولیدات خود آغاز نموده و آن ورود در کلاس لوکس (Luxury Car) است که در این راه با کمپانی هیوندای (Hyundai) مشترکا به تولید می پردازند. طراحی خارجی خودرو مخصوصا در قسمت جلو بر گرفته از طرح معروف چهار چراغ گرد کمپانی مرسدس بنز (Mercedes Benz) یعنی مدل ای کلاس (E Class) می باشد و در نمای داخلی نیز سعی شده تا خصیصه لوکس بودن را به بیننده القا نماید. کیا - اپیروس (Kia Opirus) در بازار آمریکای شمالی با نام آمانتی (Amanti) عرضه می گردد.در کشور ما نیز این خودرو توسط شرکت اطلس خودرو که نمایندگی رسمی کیا موتورز در ایران می باشد در دسترس خریداران قرار می گیرد. در سال ۲۰۰۷ کیا با انجام تغییراتی در ظاهر، سیستم تعلیق و پیشرانه خودرو اقدام به بروز رسانی این خودرو نمود بطوریکه پیشرانه آن از ۳‎/۵ لیتر به ۳‎/۸ لیتر ۶ سیلندر مبدل گشت و این دقیقا همان پیشرانه قابل سفارش در هیوندای آزرا می باشد که با آرایش (V) شکل قادر به تولید ۲۶۴ اسب بخار نیرو می باشد. از رقبای کیا - اپیروس (Kia Opirus) می توان به پژو - ۶۰۷ (۶۰۷ peugeot) و فولکس واگن - پاسات (VW Passat) اشاره کرد.
● کیا - کارنس - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Kia Carens )
کیا - کارنس (Kia Carens) از خودروهای ون (Van) تولیدی کمپانی کیا (Kia)می باشد که در گروه ون های کوچک و چند کاره (MPV) جای دارد. نسل سوم کیا - کارنس (Kia Carens) در سال ۲۰۰۶ وارد بازار این گروه از خودروها گردید. مدل مذکور در کشور سازنده و اروپا با همین نام یعنی کارنس (Carens) عرضه می شود ولی در آمریکای شمالی با نام روندو (Rondo) به فروش می رسد. از رقبای کیا - کارنس (Kia Carens) می توان به مزدا - ۵ (۵ Mazda )، اپل - زافیرا (Opel Zafira) و رنو - سنیک (Renault Scenic) اشاره کرد. از پیشرانه های ارائه شده در این مدل موتوری ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر با توانایی تولید ۱۴۵ اسب بخار نیرو را می توان نام برد.
● کیا - سید - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Kia Ceeشd)
کمپانی کیا (KIA) در نمایشگاه خودروی پاریس سال ۲۰۰۶ خودروی کوچکی با نام سید (Ceeشd) به نمایش گذاشت که جهت ارائه در بازار های اروپا طراحی و تولید می گردد. کیا - سید (Kia Ceeشd) در گروه خودروهای کوچک خانوادگی قرار دارد (Small Family car) و در سه نوع بدنه ۳ در بدون صندوق، ۵ در بدون صندوق و ۵ در استیشن واگن تولید می گردد. از رقبای این خودرو می توان به رنو - مگان (Renault Megane)، سیتروئن - سی ۴ (Citroen C۴)، آلفارمئو - ۱۴۷ (Alfa Romeo ۱۴۷ ) و هوندا - سیویک (Honda Civic) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های این خودرو ۴ سیلندر ۱‎/۶ لیتری بوده که قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار نیرو می باشد.
● کیا - سراتو - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Kia Cerato)
اولین نسل از خودروی کیا - سراتو (Kia Cerato) که با نامهای همچون کیا - اسپکترا (Spectra) و فورته (Forte) در کشورهای مختلف عرضه می شود برمی گردد به سال ۲۰۰۰ که در گروه خودروهای خانوادگی کوچک (Small Family car) قرار می گیرد. خودرویی است با طراحی کاملا محافظه کارانه و ساده که به مرور زمان باعث خستگی و یکنواختی می گردد. از رقبای اصلی این خودرو می توان به تویوتا - کرولا (Toyota Corolla)، مزدا - ۳ (۳ Mazda )، سوزوکی - اس ایکس ۴ (Suzuki SX۴)و میتسوبیشی - لنسر (mitsubishi Lancer) اشاره کرد که راه سختی را برای پیروزی بر حریفان در پی دارد. یکی از پیشرانه ای قابل سفارش در این خودرو که در کشور ما هم بر روی کیا - سراتو وجود دارد موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر و توان ۱۴۰ اسب بخار که نیرو را به چرخهای جلو منتقل می نماید.

منبع: www.iranecar.com