۸ توصیه به اولیا و مربیان درباره ورزش‌های کودکانه مناسب

۱) برای کودکان بازی‌های پرتحرک گروهی را که نظام ساده‌ای دارند و نشاط می‌آفرینند تدارک ببینید. ۲) نشستن یا ایستادن و بی‌حرکتی بیش از اندازه (بیشتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه) برای کودکان …

۱) برای کودکان بازی‌های پرتحرک گروهی را که نظام ساده‌ای دارند و نشاط می‌آفرینند تدارک ببینید.
۲) نشستن یا ایستادن و بی‌حرکتی بیش از اندازه (بیشتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه) برای کودکان سبب کسالت و خستگی و یا حالات عصبی می‌شود. فعالیت‌هایی که برای کودک تنظیم می‌شود باید به گونه‌ای باشد که او را به تحرک وادار سازد.
۳) فعالیت‌های موزون همراه با صدای طبل، سوت، زدن دو چوب بر یکدیگر و یا در صورت امکان استفاده از موسیقی مناسب به هماهنگی اعصاب و عضلات و کنترل و تعادل بیشتر بدن منجر می‌شود.
۴) مسابقه‌های ساده و بدون شدت و فشار را در برنامه منظور کنید اما باید توجه داشته باشید که کودک در این سن هنوز نمی‌تواند شکست را تحمل کند.
۵) استفاده از حرکات ابداعی متنوع سبب توسعه شناخت کودک نسبت به حرکات بدنی می‌شود.
۶) برای کودکان کلاس‌های اول و دوم فعالیت‌هایی چون دویدن، پریدن، لی‌لی و جست‌وخیز را برای فعالیت عضلات بزرگ تدارک ببینید.
۷) سعی کنید با استفاده از حرکات متنوع و حرکات موزون کودک را با تفاوت‌های پایین و بالا و آرام و سریع، ملایم و شدید و سبک و سنگین آشنا کنید.
۸) پیش از انجام دادن بازی وضعیت‌های حرکتی و تاکتیک‌های ساده بازی چون گول‌زدن و چرخیدن را به طور ساده تشریح کنید. فعالیت‌های این دوره را براساس علاقه، لذت و نشاط کودکان برنامه‌ریزی کنید.