علائم بیماری فراموشی از یادتان نرود

بیماری آلزایمر باعث از دست رفتن تدریجی حافظه و کاهش کنترل فردی می شود با افزایش سن، فراموشی موقت ایجاد می شود اما در آلزایمر، فراموشی دائمی خواهد شد ● علائم هشداردهنده آلزایمر با …

بیماری آلزایمر باعث از دست رفتن تدریجی حافظه و کاهش کنترل فردی می شود با افزایش سن، فراموشی موقت ایجاد می شود اما در آلزایمر، فراموشی دائمی خواهد شد
● علائم هشداردهنده آلزایمر
با افزایش سن غالباً کاهش حافظه نیز اتفاق می افتد اما نباید نسبت به این علامت هشداردهنده بی توجه بود زیرا می تواند از علائم ابتلا به بیماری آلزایمر باشد.
چگونه می توان به تفاوت بین فرآیند طبیعی افزایش سن و آلزایمر پی برد
بیماری آلزایمر در واقع مشکلی است که مغز را تحت تأثیر قرار داده و باعث از دست دادن تدریجی حافظه و کاهش کنترل فردی می شود.
در فرآیند طبیعی افزایش سن اگرچه فرد ابتدا چیزی مانند شماره تلفن را به خاطر نمی آورد اما پس از مدتی آن را مجدداً به خاطر خواهد آورد اما در بیماری آلزایمر، زندگی روزانه فرد بشدت تحت تأثیر این فراموشی قرار می گیرد زیرا این فراموشی و کاهش حافظه دائمی بوده و فرد دیگر آن را به خاطر نخواهد آورد.
افراد مبتلا به آلزایمر به مرور توانایی خود را در انجام امور روزمره از دست داده و به دیگران وابسته می شوند. برای مثال راه برگشت به خانه را فراموش کرده و یا حتی فراموش می کنند که در حال انجام چه کاری بوده اند. از این رو آلزایمر مانند پاک کن حافظه است.
از دیگر علائم آلزایمر می توان به بهم خوردن زمان و مکان در ذهن فرد مبتلا، مشکل در درک و برقراری ارتباط زبانی، از دست دادن تدریجی مهارت های شناختی و تحلیلی، قضاوت های نادرست و حتی از دست دادن کنترل شخصی اشاره کرد.
این افراد حتی تغییراتی در شخصیت داشته و گاهی رفتارهایی غیرقابل انتظار از آنها سر می زند.
آگاهی از علائم آلزایمر می تواند در تشخیص بیماری در مراحل اولیه آن مفید باشد.

پیمان مقدم