مضرب اعداد

این بازی ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال است. هدف از انجام آن ارتقای مهارت های حرکتی و شناختی کودک است. برای انجام بازی، به یک عدد توپ پلاستیکی نیاز است. تعداد شرکت کنندگان بازی بهتر …

این بازی ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال است. هدف از انجام آن ارتقای مهارت های حرکتی و شناختی کودک است. برای انجام بازی، به یک عدد توپ پلاستیکی نیاز است. تعداد شرکت کنندگان بازی بهتر است کمتر از ۱۰ نفر باشد. اعضای گروه به دو بخش مساوی تقسیم شده و در دو صف در مقابل یکدیگر می ایستند. نفر اول توپ را به طرف آخرین نفر گروه مقابل پرتاب می کند و یک شماره از یک تا ۱۰ را بلند می گوید، فردی که توپ را دریافت می کند، عدد را به خاطر می سپارد سپس توپ را به طرف یکی دیگر از افراد گروه مقابل پرتاب کرده و عدد دیگری را با صدای بلند می گوید.
بازی در دور اول طبق همین روش ادامه پیدا می کند و هر یک از بچه ها یک عدد از یک تا ۱۰ را به خاطر سپرده اند. در مرحله دوم بازی با نفر اول یکی از گروه ها آغاز می شود، او توپ را به طرف یکی از افراد گروه مقابل پرتاب می کند و مضربی از اعداد یک تا ۱۰ را بلند می گوید، فردی که توپ به طرف او پرتاب می شود، در صورتی که مضرب نامبرده با عددی که او به خاطر سپرده است مطابقت داشته باشد، توپ را گرفته و در غیر این صورت از گرفتن آن ممانعت می کند. اگر فرد اشتباه کند از بازی اخراج می شود. گروهی که تعداد بیشتری از اعضای آن در پایان بازی باقی بمانند، برنده بازی هستند.

رها ستایش