۱۷شهریور: در شهر چه گذشت؟!

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر روزنامه همشهری نسبت به کیفیت برخی انواع چای کیسه‌ای انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها برخی از چای‌های کیسه‌ای کیفیت مطلوبی …

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر روزنامه همشهری نسبت به کیفیت برخی انواع چای کیسه‌ای انتقاد کرده‌اند.
به گفته آنها برخی از چای‌های کیسه‌ای کیفیت مطلوبی ندارند و گاهی پس از وارد کردن آنها در لیوان آب جوش لایه‌ای شبیه خاک کف لیوان تشکیل می‌شود.
این در حالی است که تعدادی از شهروندان موارد مشابهی را نیز در مورد برخی از انواع چای خشک گزارش کرده‌اند. به گفته آنها این انواع بی‌کیفیت چای را باید چندین بار با آب شست‌وشو داد تا از میزان ناخالصی‌های موجود در آن کاسته شود.
با این حال باز هم مقداری از ناخالصی‌ها باقی‌مانده و ته لیوان یا فنجان ته‌نشین می‌شوند. انتظار می‌رود با توجه به اهمیت سلامتی مردم، تولید‌کنندگان در این زمینه بررسی دقیقی انجام داده و در جهت ارائه محصولات با کیفیت به مشتری تلاش کنند.
● ارتباط اتوبوس با مترو
اتوبوس و مترو، ۲ وسیله حمل و نقل عمومی به‌شمار می‌روند که به طور جداگانه کارایی زیادی دارند اما تلفیق آنها با یکدیگر، کارآمدی‌شان را دوچندان می‌کند. به عنوان مثال مسافرانی که بتوانند در سفر‌های درون شهری خود از مترو و اتوبوس استفاده کنند در هزینه آنها نسبت به سایر مسافران صرفه‌جویی می‌شود.
هرچند در نزدیکی اغلب ایستگاه‌های مترو، ایستگاه اتوبوس وجود دارد و مسافران می‌توانند از این طریق عازم مسیر بعدی خود شوند اما در نزدیکی تعدادی از ایستگاه‌های مترو، ایستگاه اتوبوس وجود ندارد. به این ترتیب مسافران ناچارند برای استفاده از تاکسی هزینه بیشتری در مقایسه با اتوبوس بپردازند.
با توجه به اهمیت وجود ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی ایستگاه مترو برای شهروندان، خوب است در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد تا در وقت و هزینه مسافران درون شهری صرفه جویی شود.
● گیاهان صحرایی
با آغاز فصل بهار در صحرا‌های اطراف شهر‌ها می‌توان خانواده‌هایی را دید که به جمع‌آوری گیاهان خوراکی مشغولند. کنگر، تولیه ، پاغازه، شنگ، ونگی، پی‌شوک،کله شنگ، تره، پیچک و قارچ از جمله گیاهان صحرایی است که در این فصل برخی مردم آنها را می‌شناسند و به جمع‌آوری آنها مشغول می‌شوند.
این در حالی است که برخی از شهروندان نیز در شناسایی این گیاهان تبحری ندارند و فقط از روی شباهت،تعدادی از آنها را می‌چینند و پس از خوردن آنها دچار مسمومیت می‌شوند.
به گفته پزشکان چنانچه در تشخیص این گیاهان تبحر ندارید به هیچ‌وجه نباید اقدام به چیدن و مصرف آنها کنید؛ هر چند این گیاهان در نزدیکی محل زندگی شما به وفور یافت شود.
برای نمونه در حال حاضر کوه‌های استان ایلام مملو از گیاهان خوراکی است که در بازارهای تره بار ایلام مشتریان فراوانی دارد. گونه های خوراکی گیاهی به واسطه پرورش مناسب در دامنه طبیعت و خواص دارویی و طعم دلچسب از جذابیت مطلوبی برای خریداران نیز برخوردار است. بنابراین هنگام خرید این محصولات نیز دقت داشته باشید که از هر فروشنده‌‌ای نباید اقدام به خرید کرد.
● اضافه‌بار موتورسواران
در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی در اقدامی کاملا هدفمند سعی در سخت‌گیری بیشتر به راننده‌های متخلف دارد، برخی موتورسواران همچنان روی تخلف‌های قدیمی اصرار می‌ورزند.
برای نمونه با گران‌تر شدن هزینه حمل بار، برخی موتور‌سواران به جابه‌جایی بار‌های سنگینی اقدام می‌کنند که هیچ نسبتی با اندازه و کاربری این وسیله نقلیه ندارد. به گفته برخی از این موتور سواران پرداخت جریمه‌ای که پلیس برای بار اضافه در نظر می‌گیرد توسط صاحبان بار که برای جابه‌جایی بار عجله دارند تقبل می‌شود و این موضوع انگیزه خوبی برای قبول بار اضافه است.
این در حالی است که خطر جابه‌جایی این نوع بار‌ها در شهر فقط گریبان راننده و سرنشین را نگرفته و تمام راننده‌ها و رهگذران مجاور این وسیله نقلیه در معرض خطر قرار دارند. از زمان آغاز برخورد‌های جدی‌تر پلیس با راننده‌های متخلف، شهروندان توقع دارند دست‌کم تخلفات مشهود اینچنینی در شهر کمتر مشاهده شود.