معرفی مدل های آئودی (Audi)

● آئودی - اس ۶ - ۲۰۰۹ (۲۰۰۹ Audi S۶ ) آئودی - اس ۶ (Audi S۶) خودوریی است با کارایی و دینامیک بالا که در واقع مدل ارتقاع یافته آئودی - ای ۶ (Audi A۶) می باشد. مهندسین بخش اسپرت موتور آئودی برای نخستین بار این …

● آئودی - اس ۶ - ۲۰۰۹ (۲۰۰۹ Audi S۶ )
آئودی - اس ۶ (Audi S۶) خودوریی است با کارایی و دینامیک بالا که در واقع مدل ارتقاع یافته آئودی - ای ۶ (Audi A۶) می باشد. مهندسین بخش اسپرت موتور آئودی برای نخستین بار این سری از محصولات را در سال ۱۹۹۴ وارد لیست فروش کمپانی نمودند و تا به امروز سه نسل از سری اس (S Series) از این بخش معرفی گردیده است. نسل سوم آئودی - اس ۶ (Audi S۶) در سال ۲۰۰۶ و در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی به نمایش در آمد. اس ۶ (S۶) در پلت فرم سی ۶ (C۶ Platform) کمپانی آئودی به تولید می رسد. این خودرو از پیشرانه ای V۸ با تکنولوژی FSI بهره می برد که قادر به تولید ۳۵۰ اسب بخار (hp) نیرو می باشد. از مهمترین رقبای آئودی - اس۶ (Audi S۶) مرسدس بنز - ای ۶۳ آ ام گ (Mercedes Benz E۶۳ AMG) و ب ام و - ام۵(BMW M۵) می باشد.
● آئودی - کیو ۵ - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Audi Q۵ )
آئودی - کیو ۵ (Audi Q۵) خودرویی است شاسی بلند (Crossover SUV) که در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد و مدل ۲۰۰۸ آن در حال حاضر قابل سفارش می باشد. این خودرو را می توان برادر کوچکتر آئودی - کیو ۷ (Audi Q۵) دانست که در پلت فرم ام ال کی (MLP Platform) کمپانی قرار دارد. از رقبای آئودی - کیو ۵ (Audi Q۵) می توان به مرسدس بنز - جی ال کی (Mercedes Benz GLK)، ب ام و - ایکس ۳ (BMW X۳) و لکسس - آر ایکس (Lexus RX) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های بنزینی قابل سفارش در این خودرو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر که با بهره گیری از سیستم (TFSI) قادر به تولید ۲۱۱ اسب بخار (PS) نیرو می باشد.
● آئودی - ای ۵ - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Audi A۵ )
آئودی - ای ۵ (Audi A۵) در دو نمایشگاه ژنو و ملبورن سال ۲۰۰۷ به نمایش در آمد که در نوع خود با استقبال بی نظیری مواجه شد. ای ۵ (A۵) خودوریی است دو در (Coupe) که طراحی آن به عهده آقای والتر ماریا د سیلوا (Walter Maria DeشSilva) است و در پلت فرم جدید ام ال پی (MLP)ساخته می شود. رقبای اصلی آئودی - ای۵( Audi A۵) ب ام و - سری ۳ دو در (BMW ۳ Series Cuope) و مرسدس بنز - سی ال کی (Mercedes -Benz CLK) هستند. بزرگترین و قویترین پیشرانه آئودی - ای ۵ (Audi A۵) شش سیلندر (V) شکل است که با دارا بودن حجمی معادل ۳‎/۲ لیتر قادر به تولید ۲۶۳ اسب بخار می باشد. انتقال نیرو در آئودی - ای ۵ (Audi A۵) به هر چهار چرخ (۴WD) است.
● آئودی - تی تی - روداستر - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Audi TT Roadster )
بلافاصله بعد از تولید نسل دوم آئودی - تی تی (Audi TT) که از نسل اول چهره جذاب تری به خود گرفته است مدل بدون سقف (Roadster) آن نیز روی خط تولید کمپانی آئودی (AUDI) قرار گرفت. آئودی - تی تی روداستر (Audi TT Roadster) برای اولین بار در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد. رقبای اصلی این خودرو مرسدس بنز - اس ال کی (Mercedes-Benz SLK)، پورشه - باکستر (Porsche Boxster) و ب ا م و - زی ۴ (BMW Z۵) می باشند. یکی از پیشرانه های استاندارد آئودی - تی تی روداستر (Audi TT Roadster) شش سیلندر (V) شکل بوده به حجم ۳‎/۲ لیتر که قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● آئودی - اس ۳ - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Audi S۳ )
آئودی - اس ۳ (Audi S۳) مدل اسپورت ای ۳ (A۳) کمپانی آئودی (Audi) است که از تفاوتهای آن با آئودی - ای ۳ (Audi A۳) می توان به ابعاد بزرگتر رینگ و لاستیک استاندراد،فنر بندی خشکتر و برنامه تعویض دنده اسپورت و پیشرانه قابل سفارش خوردو که موتوری است ۴ سیلندر ۲ لیتر و توسط پرخوران (Turbocharger) قادر به تولید ۲۶۵ اسب بخار نیرو می باشد نام برد. این خودرو در پلت فرم ای گروه فولکس واگن (VW A Platform) که شامل خودروهای کوچک و متوسط (Compact & Midsize)می باشد قرار دارد. ب ام و - ۱۳۰آی (BMW ۱۳۰i)، ولو سی ۷۰ (Volvo C۳۰) و مزدا - اسپید ۳ (Mazda Speed۳) از رقبای آئودی - اس ۳ به شمار می روند.
● آئودی - آر ۸ - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Audi R۸ )
آئودی - آر۸ (Audi R۸) را می توان از پروژه های مفهومی (Concept) که به خط تولید رسیده است، برشمرد.خودرویی است دو در اسپرت (Coupe Sport) که قادر به حمل فقط دو نفر می باشد. در ساخت آئودی - آر۸ (Audi R۸) از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است و به همین خاطر وزنی معادل ۱۵۶۰کیلوگرم دارد.از پیشرانه ای ۸ سیلندر (V) شکل استفاده می کند که ۴۲۰ اسب بخار را برای خودرو فراهم می آورد. این خودرو در کمتر از ۴‎/۶ ثانیه می تواند سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.انتقال نیرو در آئودی - آر ۸ به چهار چرخ می باشد.