تاریخچهء نیسان پاترول

برای آشنایی با تاریخچه اتومبیل نیسان پاترول به سال ١٩١٤ برمیگردیم. کارخانه اتومبیل سازی کوچکی، آغاز به کار تولید وسیله نقلیه ٢ سیلندری نمود که تنها ١٠ اسب بخار قدرت داشت. نام …

برای آشنایی با تاریخچه اتومبیل نیسان پاترول به سال ١٩١٤ برمیگردیم. کارخانه اتومبیل سازی کوچکی، آغاز به کار تولید وسیله نقلیه ٢ سیلندری نمود که تنها ١٠ اسب بخار قدرت داشت. نام این اتومبیل DAT تعیین شد که اولین حروف نام شرکای آن بود. دن Den ، آیویاما Aoyama و تاکوچی Takeuchi سه تولید کننده این وسیله نقلیه کوچک بودند.سالها گذشت تا در سال ١٩٣٠ اتومبیل DAT دستخوش تغییر شد.اتومبیل کوچک جدیدی بنام پسر دات Son of DAT تولید شد و چندی بعد به DATSUN (در ژاپنی به معنای خورشید تابان است) شهرت یافت.
در سال ١٩٣٤ داتسون اقدام به مشارکت با اتومبیل ساز دیگری نمود که نهونسانگ Nihon Sang نام داشت و پس از نام داتسون به نیسان تغییر پیداکرد.
سال ١٩٣٧ سالی بود که نیسان بعنوان یک کمپانی خودروسازی موفق ژاپنی در یوکوهاما در سطح جهانی مطرح شده بود.نیسان در این سال ده‌هزارمین اتومبیل خود را تولید کرد، ده سال بعد با پیشرفت صنایع خودروسازی، زمان ساخت اتومبیل الکتریکی فرارسیده بود. دولت ژاپن بهره‌گیری از انرژی دوگانه را مدنظر قرارداد،پس نیسان اقدام به تولید خودروی الکتریکی تاما نمود و آنرا روانه بازار فروش کرد.بمنظور جوابگویی به احتیاجات ارتش ژاپن (نیاز به اتومبیلهای پرقدرت بیابانی) در سال ١٩٥١ اولین خودروی دودیفرنسیال کمپانی نیسان به نام پاترول از خط تولید نیسان خارج میشود . این خودرو از بسیاری جهات مورد توجه ژاپنیها قرار گرفت و از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه به اتومبیل جیپ ساخت امریکا بود. تا سال ١٩٨٠ پاترول تغییرات زیادی را کرد که از جمله آنها میتوان به تغییر اتاق ، موتور و تجهیزات داخلی اشاره کرد ولی این سال را میتوان نقطه عطفی در تاریخ تولد نیسان پاترول دانست. تجهیزات لوکس بسیاری بر این خودرو افزوده شد، بطوریکه از این زمان به بعد پاترول تنها یک اتومبیل بیابانی و کوهستانی نیست بلکه اتومبیلی است در چندین مدل برای سلایق مختلف. برای اولین بار پاترول در دو گونه ٥ در و ٣ در، شاسی بلند و شاسی کوتاه عرضه شد، و این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و بکار گیری آن در ساخت پاترول باعث شده که این اتومبیل به معروفیت دست پیدا کند تا جایی که در کشورهایی نظیر انگلستان آلمان اسپانیا و بلژیک اقدام به برپایی کارخانجات تولیدی بنماید.