دو تحول از شرکت پژو - سیتروئن (PSA)

آقای استریف (Christian Streiff) رئیس هیئت ­مدیره و مدیرعامل گروه پژو- سیتروئن (PSA) در حاشیه نمایشگاه Motor Show پاریس اعلام کرد این گروه بر­غم بحران مالی بین­المللی، همچنان به­دنبال تحقق اهداف موردنظر …

آقای استریف (Christian Streiff) رئیس هیئت ­مدیره و مدیرعامل گروه پژو- سیتروئن (PSA) در حاشیه نمایشگاه Motor Show پاریس اعلام کرد این گروه بر­غم بحران مالی بین­المللی، همچنان به­دنبال تحقق اهداف موردنظر خود در حوزه­های سودآوری و فروش تا سال ۲۰۱۰ می­باشد.
« اجرای برنامه بازسازی ساختاری (CAP ۲۰۱۰) و همچنین پیشگامی در تولید خودروهای دوستار محیط­زیست[۱] جایگاه مناسب گروه را به همراه آورده­است و این امر، عملاً ما را نسبت به تحقق برنامه­ها مطمئن­تر کرده­است».
گروه پژو- سیتروئن در نظر دارد میزان فروش را تا سال ۲۰۱۰ به ۴ میلیون دستگاه و میزان سودآوری خود را به ۶-۵/۵ درصد افزایش دهد.
مدیرعامل پژو- سیتروئن (PSA) همچنین اعلام کرد، گروه طی ۱۸ ماه گذشته در قالب برنامه­ ۲۰۱۰ CAP حدود ۲ میلیارد یورو صرفه­جویی کرده­است. این شرکت طی نیمه نخست سال ۲۰۰۸ میلادی، ۶۶۰۰ نفر را از کار برکنار کرده و همچنین در حال کاهش مدت زمان تکوین یک مدل خودرو به ۵/۲ سال می­باشد. گروه، همچنین توانسته­است از سهم بازار ۱۴ درصدی خود در اورپا حفاظت کند. وی اظهار امیدواری کرد که کاهش فروش در اروپا به­واسطه رشد بازارهای روسیه، چین و امریکای جنوبی جبران شود. استریف همچنین نسبت به آینده خودروهای برخوردار از فناوری هیبریدی- دیزلی امیدوار است و پیش­بینی کرده­ که طی دهه آینده ۵۰ درصد بازار خودروی جهان مربوط به خودروهای هیبریدی خواهد بود و در این میان، سهم خودروهای صرفاً برقی در بلندمدت فقط ۱۵-۵ درصد خواهدبود.
در تحولی دیگر، پژو- سیتروئن (PSA) تولید سیستم دیزل- هیبریدی جدیدی موسوم به HYmotion۴ را آغاز کرده­است. این سیستم دارای قابلیت کاربرد در تمامی خودروهای متوسط، ویژه و همچنین مدل­های مختلف تولیدی سیتروئن است که از سال ۲۰۱۱ آغاز خواهدشد.
این سیستم جدید که در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شده­است، در واقع ترکیبی از عملکرد راننده و همچنین کارایی مصرف سوخت را به همراه دارد. این سیستم از یک موتور برقی تعبیه شده در عقب خودرو برای حرکت چرخ­های عقب و موتور دیزلی برای چرخ­های جلو استفاده کرده که در واقع نوع جدید قوای محرکه هر چهارچرخ همزمان است. همچنین در تحولی دیگر، گروه اعلام کرده­است که تا سال ۲۰۱۱ بیش از یک میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی پژو و سیتروئن مجهز به سیستم­های Start-Stop خواهندشد.

نویسنده : امور مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک ساپکو
منبع:
Just- auto. Com, "PSA shows diesel-electric hybrids","PSA Confident thanks to resructuring.
[۱] Environmentally- Friendly