جایگاه اقتصاد پیشرفته

فکر می‌کنید استاندارد پیشرفت اقتصادی چه مولفه‌هایی دارد. در این مورد می‌توان تا مدت‌ها به نظریه‌پردازی پرداخت و مطالب زیادی را از منابع گوناگون ذکر کرد. نکته اما در این است …

فکر می‌کنید استاندارد پیشرفت اقتصادی چه مولفه‌هایی دارد. در این مورد می‌توان تا مدت‌ها به نظریه‌پردازی پرداخت و مطالب زیادی را از منابع گوناگون ذکر کرد. نکته اما در این است که بسیاری از منابع گاه چنان جانبدارانه به مساله‌ای می‌پردازند که گاه خوشبین‌ترین منتقدان هم نظرات آنان را بر نمی‌تابند.
این مساله اگر یک ضرر عمده داشته باشد این است که به همان دلیل که ذکر شد بسیاری، از خواندن آن منابع صرف نظر می‌کنند و این نمی‌تواند راهکار درستی در عرصه نظری‌پردازی باشد.
جان مورتن نویسنده کتاب گرانسنگ جایگاه اقتصاد پیشرفته با اقبال به این مساله کتاب خود را نوشته و در اختیار مخاطبان قرار داده است.
وی بر این باور است که عمده ضرر عرصه نظریه پردازی در اقتصاد، برخورد قهری با سایر نظراتی است که گاه به مذاق دیگران خوش نمی آید. از این روی نمی‌توانند نگاهی موشکافانه داشته باشند به سایر مکاتب و جریان‌ها. او در این کتاب ۲۲ دلار و نود و پنج سنتی بخش‌های مهمی از اقتصاد جهان و آمریکا را تشریح می‌کند که به باورش بیش از هر چیز دیگری، محدودیت در بر داشته تا خلاقیت. این کتاب را از طریق سایت آمازون بخرید.