آسیب های مچ دست و ژیمناست

به میزان زیادی ناشی از وزن سنگین و فشار وارده بر روی مچ دست ژیمناست هاست که باعث می شود مچ دست برای آسیب پتانسیل زیادی داشته باشد . خیلی از ژیمناست ها مچ دست شان را درگیر حرکات انقباضی …

به میزان زیادی ناشی از وزن سنگین و فشار وارده بر روی مچ دست ژیمناست هاست که باعث می شود مچ دست برای آسیب پتانسیل زیادی داشته باشد . خیلی از ژیمناست ها مچ دست شان را درگیر حرکات انقباضی و سریع می کنند . حمل کردن همه وزن بدن بر روی مچ دست هنگامی که مچ دست به پشت خم شده است برای حمایت از بالانس می تواند منجر به شکستگی ، دررفتگی و اسپرین شود که خیلی از آنها با تأثیرات بلند مدت مزمن همراه است . تا موقعی که بیشترین آسیب های ژیمناست ها مثل آسیب ورزش های دیگر اتفاق می افتد ، دو آسیب مزمن ( خرد شدن یا شکستگی مچ دست و شکستگی فشاری سر بالایی استخوان رادیوس ) نیاز به درمان پزشکی خاص و ویژه دارد .
● خرد شدن پشت مچ دست
رایج ترین آسیب مچ دست ژیمناست ها ، خرد شدن پشتی مچ دست است که زمانی اتفاق می افتد که انتهای استخوان رادیوس به استخوان های مچ دست ضربه می زند ( برخورد می کند ) مثل زمانی که بر روی دست ها معلق می زنند یا بر روی دست ها راه می روند . این آسیب نتیجه باز شدن پایدار یا کشش بیش از دامنه طبیعی مفصل است که هایپراکستنشن یا باز شدن بیش از اندازه نامیده می شود . هم چنین نیرویی که بر روی مفصل یا استخوان وارد می شود یا نیروی بیش از اندازه محور می تواند باعث ایجاد این شرایط شود . آسیب زمانی بدتر می شود که تمام وزن بدن بر روی مچ ها قرار می گیرد ، مانند زمانی که بالانس همراه با جهش باشد یا بیم بالانس اجرا شود . درد و حساسیت پشت مچ دست که همراه با آسیب است معمولا ٌ فقط بعد از این که برنامه روزانه ژیمناست ها کامل شده باشد فروکش می کند و کاهش می یابد .
● درمان
برای درمان خرد شدن پشت مچ دست ، یک ژیمناست باید کاملا ً از کارها و فعالیتهایی که شامل هایپراکستنشن و بارگذاری محوری است خودداری کند . پوشیدن یک اسپیلت ( پوشش ) یا یک حمایت بسته برای پشت مچ ، در خواست کیسه یخ برای منطقه آسیب دیده ، و خوردن داروهای پزشکی ضد التهاب و تورم ( مثل اسپرین ، ایبو پروفن ) ، برای کاهش درد و تورم راهی مناسب است. این مهم است که مفصل آسیب دیده قبل از شروع تمرینات کششی و قدرتی توانبخشی استراحت کاملی داشته باشد . بعد از ارزیابی آمادگی جسمانی ، ورزشکار می تواند به فعالیت های مرتبط با ورزش برگردد . اگر درد با وجود استراحت و تمرینات توانبخشی باقی ماند ، تزریق کورتیزون تقسیم شده ممکن است کمک کند . به استثناء این که ، روش های عمل جراحی ممکن است نیاز به اصلاح کردن آسیب ها داشته باشد .

ترجمه : زهرا بیات
www.daneshvavarzesh.blogfa.com