تغییر صفحه اصلی سایت یاهو

سایت اینترنتی یاهو، به منظور مقابله با رقبا و افزایش بازدید کنندگان، صفحه اصلی سایتش را تغییر می دهد. همانند گوگل و مایکروسافت، یاهو نیز به کاربران امکان customise کردن صفحه سایت …

سایت اینترنتی یاهو، به منظور مقابله با رقبا و افزایش بازدید کنندگان، صفحه اصلی سایتش را تغییر می دهد. همانند گوگل و مایکروسافت، یاهو نیز به کاربران امکان customise کردن صفحه سایت را خواهد داد.
علاوه بر آن، search box موجود در این صفحه مانند یک دستیار، ایمیل های جدید دریافتی در یاهو را به محض رسیدن، به کاربر اطلاع می دهد، یک بخش جستجوی عمومی و یک بخش مختص اخبار نیز به آن افزوده خواهد شد.
یاهو اعلام کرده که این اقدام، بزرگترین تغییری است که تا کنون در این سایت انجام شده است.
● بخش جستجوی سایت
نسخه بتای سایت جدید یاهو در ماه بزودی جهت تست و تشخیص چگونگی عکس العمل کاربران نسبت به تغییرات اعمال شده، آماده استفاده خواهد بود.
یاهو، گوگل و MSN، بزرگترین و محبوب ترین موتورهای جستجوهستند، در این میان، یاهو بعد از گوگل و MSN ، آخرین سایتی است که تغییراتی در صفحه اصلی اش ایجاد کرده است.
در واقع، هدف صفحه اصلی جدید یاهو گریز از طراحی ساکن و کهنه قبلی است که بیشتر به یک پورتال شبیه بود. در سایت جدید کاربران قادرند صفحه یاهو را customise کنند، قسمت هایی را که هیچگاه استفاده نمی کنند، حذف کرده و در عوض بخش هایی را که معمولا مورد استفاده شان است، اضافه نمایند.
علاوه بر موارد فوق، کاربر قادر به تغییر چیدمان و رنگ صفحه نیز می باشد.
هر سه سایت یاهو، گوگل و MSN در تلاشند که به همراه دائمی برای کاربران اینترنتی تبدیل شوند. منبع اصلی درآمد سایت های فوق، تبلیغات است. هر کاربری که یکی از سایت های فوق را بازدید کند، برای دو سایت رقیب دیگر به منزله از دست دادن مقداری پول است.
● طراحی ظاهری
MSN، پورتال شرکت مایکروسافت نیز در حال انجام تغییراتی در صفحه اصلی سایت خود است. نسخه بتای طراحی شده برای این سایت، به کاربران اجازه می دهد که تم رنگی صفحه را تغییر دهند و مواردی را که در صفحه نمایش می یابد به طور اختیاری تنظیم کنند.
یاهو تنها سایت بزرگی نیست که سعی دارد تغییراتی منطبق با خواسته های کاربران بوجود بیاورد. در ماه مارس امسال، سایت Ask نیز تغییراتی در صفحه اصلی اش اعمال کرد که مهمترین آنها حذف Jeeves - دستیار آیکونی شکل سایت - است که بیش از یک دهه با این سایت همراه بود.
در صفحه جدید سایت Ask، امکانات جدیدی در بخش جستجو اضافه شده که کاربران را در یافتن هر چه سریعتر نتیجه کمک خواهد کرد.

news.bbc.co.uk