ماشین زمان / ۳۰ نوامبر

▪ سی ام نوامبر سال ۱۹۶۰ گری وینستون لینه کر مهاجم دهه ۸۰ و ۹۰ تیم ملی انگلیس و دومین گلزن برتر تاریخ این تیم متولد شد. او فوتبال حرفه ای را از سال ۱۹۸۴ در لسترسیتی آغاز کرد و در همان …

▪ سی ام نوامبر سال ۱۹۶۰ گری وینستون لینه کر مهاجم دهه ۸۰ و ۹۰ تیم ملی انگلیس و دومین گلزن برتر تاریخ این تیم متولد شد. او فوتبال حرفه ای را از سال ۱۹۸۴ در لسترسیتی آغاز کرد و در همان فصل نخست به عنوان بهترین گلزن لیگ معرفی شد و به تیم ملی انگلیس دعوت شد. او بعد به اورتون نقل مکان کرد و در ۵۲ بازی ۳۸ گل به ثمر رساند اما نخستین افتخارات تیمی او در بارسلونا به دست آمد و لینه کر در این تیم به قهرمانی جام حذفی اسپانیا و قهرمانی جام برندگان و جام اروپا رسید. وی در سال ۱۹۸۹ به انگلیس بازگشت و در سه فصل حضور خود در این تیم در ۱۰۵ بازی ۶۷ گل زد و جام حذفی را فتح کرد، در نهایت هم پس از ۲ سال بازی برای تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس در سال ۱۹۹۴ از دنیای حرفه ای فوتبال کناره گیری کرد. لینه کر در ۸۰ بازی ملی ۴۸ گل زد تا با یک گل اختلاف نسبت به سر بابی چارلتون در رده دوم بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس جای گیرد ضمن این که او در ۲ دوره جام جهانی ۱۰ گل زد و در جام جهانی ۱۹۸۶ با زدن ۶ گل به عنوان بهترین گلزن رقابت ها کفش طلایی را از آن خود کرد، او تنها انگلیسی است که این افتخار را کسب کرده است. او که در انجمن مشاهیر فوتبال انگلیس عضویت دارد و هم اکنون با BBC همکاری می کند، در تمام دوران فوتبال خود کارت زرد یا قرمز نگرفت که افتخاری بی نظیر محسوب می شود.
▪ سی ام نوامبر سال ۱۹۶۵ آلدایر ناسیمنتو دوس سانتوس مدافع سابق تیم ملی برزیل متولد شد. او فوتبال حرفه ای را از باشگاه فلامنگو آغاز کرد و پس از ۴ سال به بنفیکا ملحق شد اما اوج فوتبال او به رم و حضور ۱۳ ساله اش در این تیم باز می گردد. آلدایر با رم اسکودتو، جام حذفی و سوپرجام ایتالیا را فتح کرد و در سال ۲۰۰۳ از این تیم جدا شد و به جنوا پیوست. باشگاه رم پیراهن شماره ۶ خود را که در طول این سال ها بر تن آلدایر بود، بازنشسته کرد. آلدایر در فاصله سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ و در ۹۳ بازی خود برای تیم ملی برزیل ۴ گل زد و با این تیم قهرمانی و نایب قهرمانی جام جهانی، قهرمانی کوپاامریکا، قهرمانی جام کنفدراسیون ها و مدال برنز المپیک آتلانتا را به دست آورد. ماسیمو آگوستینی دوست و هم تیمی قدیمی آلدایر، او را متقاعد کرد تا به تیم موراتا در سن مارینو ملحق شود و آلدایر از سال گذشته و در سن ۴۱ سالگی بازی در این تیم را پذیرفت.
▪ سی ام نوامبر سال ۱۹۶۸ لوران ژالابر دوچرخه سوار سابق فرانسوی که در سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۲ به صورت حرفه ای در رقابت های جاده شرکت می کرد، متولد شد. او که در سال های دهه ۹۰ میلادی رکابزن شماره یک جهان محسوب می شد و در بسیاری از رقابت های یک روزه و مرحله ای به مقام قهرمانی رسید، هرگز به قهرمانی توردوفرانس نرسید اما در سال ۱۹۹۵ تور اسپانیا را فتح کرد. ژالابر در مسابقات جهانی سن سباستین در سال ۱۹۹۷ در تایم تریل به عنوان قهرمانی دست یافت و در مسابقات بنیدورم ۱۹۹۲ در رقابت جاده نقره گرفت.
سی ام نوامبر سال ۱۹۷۲ آبل لوییز داسیلوا و کاستا ژاویر مدافع سابق تیم ملی پرتغال متولد شد. او در تیم های استرلا آمادورا، بنفیکا، باری، رئال اویدو، پی اس وی آیندهوون، اورتون، لیورپول، گالاتاسرای، هانوفر، رم، میدلزبورو و لس آنجلس گلکسی سابقه بازی دارد و در ۲۰ بازی ملی ۲ گل زده است. آبل ژاویر با بنفیکا قهرمانی لیگ پرتغال و با پی اس وی قهرمانی سوپرجام هلند را به دست آ ورده ضمن این که با لیورپول نایب قهرمان لیگ برتر شده است.