روابط تغییرشکل یافته

● ابعاد نهادی روابط اروپا-آمریکا چهل سال پیش، در اوج جنگ سرد هنری کسینجربه وضعیت آشفته همکارهای اروپا-آمریکا که وی آن را سودمندترین سیاست خارجی آمریکا پس از پایان جنگ جهانی …

● ابعاد نهادی روابط اروپا-آمریکا
چهل سال پیش، در اوج جنگ سرد هنری کسینجربه وضعیت آشفته همکارهای اروپا-آمریکا که وی آن را سودمندترین سیاست خارجی آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم می نامید، اشاره کرد. وی چندسال بعد، خواستار ابتکارات جدیدی شد که بتوانند به “مسائل و فرصت های جدید” به شیوه ای مشابه نسل رهبران پس از جنگ اروپا و آمریکا ، پاسخ گویند. کتاب حاضر نیز درنظر دارد همین کار رانجام دهد. هریک از نویسندگان، با ارزیابی وضعیت روابط اروپا-آمریکا، و بررسی نحوه عملکرد متقابل طرفین، تلاش دارند تا چگونگی بهترین نوع تعامل را نشان دهند. هدف این کتاب بازآفرینی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا اتحادیه اروپا نیست؛ درواقع کتاب درنظر دارد تا این نهادها را به گونه ای احیا و شکل دهی نماید که ضمن متناسب شدن با یکدیگر بتوانند به طرز کارآمدی در حل مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ، ۳۲ عضو این دو نهاد را یاری کنند.با روی کارآمدن رهبران سیاسی جدید در آلمان، فرانسه، انگلیس، و انتخابات سال ۲۰۰۸ در روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ایالات متحده، شالوده های تغییر و دگرگونی های نوین از سال ۲۰۰۹، پی ریزی شده است. از این رو مقالات این کتاب برنامه ای متمرکز بر همکاری های مورد نیاز برای سیستم چندقطبی درحال ظهور قرن بیست ویکم ارائه می دهند.کتاب حاضر با تامل در آینده روابط اروپا-آمریکا ، استدلال می کند که هم اکنون در آستانه یک نقطه عطف تاریخی دیگری در عرصه همکاری و روابط آشفته اروپا و آمریکا قرار داریم.
دکتر سیمون سرفتی، استا ممتاز روابط بین الملل و سیاست خارجی ایالات متحده می باشد. وی به عنوان پژوهشگر ارشد در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن ، تا سال ۲۰۰۳ که به عنوان اولین نفر، کرسی مطالعات ژئوپلیتیک و امنیت جهانی زبیگنیو برزینسکی را بدست آورد، به مدت ۱۰ سال مدیریت برنامه اروپای این مرکز را برعهده داشت. ایشان کتاب های متعددی به رشته تحریر درآورده که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد: معماران توهم: اروپا، آمریکا و جنگ عراق( انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا، ۲۰۰۷)، همکاری حیاتی: قدرت و نظم(۲۰۰۵)، پندارهای اروپا و آمریکا( ۲۰۰۴)، مباحثه نهایی اروپا و ابعاد ملی آن(۲۰۰۳)، خاطرات آینده اروپا: وداع با دیروز(۱۹۹۹.) ایشان همچنین در کنفرانس ها و میزگردهای زیادی در ایالات متحده و حدود ۵۰ کشور دیگر جهان حضور یافته و علاوه بر نگارش مقاله در نشریات معتبر علمی-پژوهشی، دروزنامه ها و مجلات معتبر اروپا و آمریکا نیز قلم می زند.روابط تغییرشکل یافته، ابعاد نهادی روابط اروپا-آمریکا، ویراسته سیمون سرفتی در ماه مارس ۲۰۰۸ توسط انتشارات مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن، منتشر شده است.

ویراسته : سیمون سرفتی