Nikon D۷۰۰

● مهم‌ترین مشخصات: ▪ حسگر ۱/۱۲ مگاپیکسلی CMOS ▪ پردازشگر تصویر EXPEED ▪ پشتیبانی از فرمت‌های تصویر TIF، RAW و JPEG ▪ ماکسیمم حساسیت ایزو ۲۵۶۰۰ ▪ نمایشگر ۳ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن ۹۲۰ هزار پیکسل ▪ …

● مهم‌ترین مشخصات:
▪ حسگر ۱/۱۲ مگاپیکسلی CMOS
▪ پردازشگر تصویر EXPEED
▪ پشتیبانی از فرمت‌های تصویر TIF، RAW و JPEG
▪ ماکسیمم حساسیت ایزو ۲۵۶۰۰
▪ نمایشگر ۳ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن ۹۲۰ هزار پیکسل
▪ وزن تقریبا برابر ۹۹۵ گرم
▪ طول، عرض و ضخامت برابر ۷۷×۱۲۳× ۱۴۷ میلی‌متر
سرانجام محصول تمام‌فریم نیکون پس از مدت‌ها حاشیه‌سازی وارد بازار شد. این مدل که D۷۰۰ نام دارد، ارتقا یافته دو مدل D۳ و D۳۰۰ است و اولین دوربین SLR نیکون به شمار می‌آید. آیا این تازه وارد با وجود رقیبانی مانند EOS ۵D Mark II کانن و DSLR-A۹۰۰ سونی موفق خواهد بود؟
با وجود لنز ۱/۱۲ مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر یکسان، کیفیت عکس D۷۰۰ کاملا مشابه مدل D۳ و بسیار خوب است. در واقع عمده تفاوت این دو مدل به خصوصیات ظاهری و فیزیکی آن‌ها مربوط است. کاهش قابل توجه قیمت و حجم نیز یکی از مزایای رقابتی D۷۰۰ نسبت به مدل پیشین است که باعث می‌شود این دوربین در رقابت موفق شود. در واقع این دوربین انتخاب مناسبی برای عکاسان حرفه‌ای و کاربران آماتور که می‌خواهند عکس‌هایی متفاوت بگیرند به شمار می‌آید.
از خصوصیات این دوربین می‌توان به فلاش توکار که به طور اتوماتیک در مواقع لزوم از جای خود بیرون می‌آید و سیستم تمیزکننده لنز، اشاره کرد. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین در حساسیت‌های پایین، واضح و بدون نویز است اما اگر می‌خواهید تصاویری شارپ‌تر و با کنتراست بیشتر داشته باشید گزینه‌ها و امکانات بسیاری برای رسیدن شما به این هدف وجود دارد. چنانچه می‌خواهید از ماکسیمم کیفیت این دوربین بهره بگیرید توصیه می‌شود از فرمت تصویر RAW استفاده کنید. یکی دیگر از نقاط قوت این مدل، پشتیبانی از حساسیت ایزو تا ۲۵۶۰۰ و کارایی مناسب آن در این سطح از حساسیت محسوب می‌شود.