کالا چوتک یا توپ چوتک

در این بازی هر کدام از بازیکنان کلاهی در اختیار دارند که باید آن را در یک خط مستقیم و به فاصله دو متر از یکدیگر درروی زمین قرار دهند سپس بازیکنان با در دست داشتن چوبی که به طول تقریبی …

در این بازی هر کدام از بازیکنان کلاهی در اختیار دارند که باید آن را در یک خط مستقیم و به فاصله دو متر از یکدیگر درروی زمین قرار دهند سپس بازیکنان با در دست داشتن چوبی که به طول تقریبی یک متر می باشد در پشت کلاه خود قرار می گیرند و با دستور داور هر بازیکن با قدرت تمام به کلاه خود ضربه بزند و کلاه را به طرف جلو پرتاب کند، برنده کسی خواهد بود که کلاه مسافت بیشتری را نسبت به بقیه طی کرده باشد.
کلاه ها باید همگی از یک جنس باشند و جای کلاه می توان از توپ یا هر وسیله دیگر که بدون خطر باشد استفاده کرد.
▪ افراد گروه از لحاظ قدرت بدنی یکسان انتخاب شوند تا برنده حقیقی مشخص شود.
▪ اگر بازی به صورت تیمی انجام می شود. هر دفعه، یک بازیکن از یک تیم با یکدیگر رقابت کنند و در پایان هر تیمی که تعداد بیشتری از بازیکنان خود موفق به پرتاب بیشتر شی شده اند برنده شناخته می شود و یا مسافت پرتاب هر بازیکن اندازه گیری شده و هر تیمی که در مجموع مسافت بیشتری کسب کرد برنده بازی محسوب شود.
▪ چوب های انتخاب شده متناسب با توان جسمی بازیکنان باشد تا در هنگام گرفتن و ضربه زدن به آن مسلط باشند.
▪ هنگام ضربه زدن باید مراقب سایر بازیکنان باشند که مورد اصابت چوب قرار نگیرند.
▪ پیشنهاد می شود: از کلاه و سایر اشیایی که استفاده از آن موجب خسارت مالی می شود خودداری کرده و از توپ پلاستیکی کوچک یا توپ تنیس بهره برداری کنند.