خیام و ناصرالدین شاه، خواننده می شوند؟!

یحتمل می دانید که در ازمنه حاضر هر غازقولنگی که از مامانی اش، قهرون می کند، فی الفور طریق آوازه خوانی در پیش گرفته و به جرگه خوانندگانی زاغارت و عنکرالا صوات، اضافون می گردد …

یحتمل می دانید که در ازمنه حاضر هر غازقولنگی که از مامانی اش، قهرون می کند، فی الفور طریق آوازه خوانی در پیش گرفته و به جرگه خوانندگانی زاغارت و عنکرالا صوات، اضافون می گردد لیکن در بین قاعده ای با ترانه های جفنگ و در پیت، شنونده را تا قهقرای استفراغ و تهوع، رهنمون می کنند. چند یوم ماقبل بود که جناب خسرو پرویز به همراه میرزا نکیسا خان و عالیجاه باربد موسیقیدان به صاحبقرانیه شرفیاب گشتند تا مقدماتیه عرضه صفحه ای از آهنگ های جدیده خویش را فراهم آورند. گویا خسرو خان در این آلبوم نیگی، کمانچه زده ایضا با آن صدای عرعر گونه اش، مسوولیتیه دکلمه را نیز به عهده داشته لیکن جنابین نکیسا و باربد هم از خود کامران و هومن بازی درآورده و با یکدیگر ترانه ای عشقولا نه، خوانده اند. عارض به حضورتان ایشان از ما خواستن کرده اند که به عنوان خواننده مهمان در کلیپ شان حضورون داشته باشیم چرا که قطع به یقین، آلبوم مربوطه بدفرم، فروش کند؟! فلذا خسرو پرویزخان ساسانی، اصرارون دارد که بخش آواز خویش را به صورت رپ اجراییه کند لیکن هر چه به او گفتن می کنیم که پرویزخان این قاعده جلف بازی ها از ریش و پشم های حضرتعالی بعید است، موثر نیفتاده و ایشان سعی دارند که دست و پای هیچ کس موفنگی را از پشت ببندند؟! مضافا
پیله کرده اند که در تصاویر کلیپ از خود حرکاتیه جماعت رپ را درآوردند ایضا از برای معشوقه خویش بانو کاندولیزا رایس، بدفرم لا و بترکانند. علی السف، رقابتیه شدید الا حوالی مابین ناصرالدین شاه، خسرو پرویز خان شکلون گرفته لذا بدین ترتیب یک فقره مثلث عشقی بین ایشان و رایس بیگم به وجود آمده عن قریب که این جریانات به خون و خونریزی و یحتمل حذفون یکی از رفقا ختم گردد؟
دیگر این که خواننده ای جدید التاسیس که یحتمل از یک راس بی وفا رکب خورده و دچارون شکست عشقی گشته با نام مستعاریه نیام- یو- کی به ما مراجعون فرموده تا به عنوان مدیر پروگرام دست وی را گرفته ایضا کاری کنیم که نامبرده به ممالک فرنگی، بلد دوبی و بلد لوسآنجلس، تیرانسفیر گردد شاید که یک فقره کونسرت گذاشته و اعتباریه و کردیتی دست و پاکند.
عارض به حضورتان، مظفرالدین خان من حیث رویت احوالا ت این خواننده شباب، تصمیمون گرفته که به همراه امیر کبیرخان یک فقره آهنگ در دستگاه پاپ اجراییه کند تا شاید مرغ های همسایگان از تخمگذاری بیفتند؟! مطمئنا همین مظفرها و نیام ها هستند که باعثون می شوند مرغ ها به جهت عدم تخم گذاشتن از خروس جماعت، طلا ق بگیرند؟!
دیگر این که وضعیه موسیقی در مملکت داخله بلبشو بوده آنچنان که دست زیاد شده و همگان ادعای خداوندگاری در عالم هنر را دارند لیکن در تایمی که صدایشان را فقط به شکل صوتیه و MP۳ شنفتن می کنی عن غریب است که پس افتاده، چه رسد به آن یوم که قیافه قناس وقد دیلا قی نامبرده را در تلیفیزیون مشاهدون کنی ایضا قاعده ای از آواز خوانان چنان چهره مبارک را فی المثل نسوان بزک کرده و ژینگول بازی در میآورند که آدمی تا چند یوم از WC رفتن معاف شده و کومپلت سیستم بدنش دچار اشکال فنیه گشته، قولف می کند؟! لیکن امثال منجیلک و میرزا آقاخان نوری نیز از شدت وخامت اوضاع صدای بدفرم خوانندگانی چون نیام یوکی در جاغیچ شده ایضا به علت فشارهای عصبی از درون معده به مرض پرکاری مبتلا شده، مدت مدیدی را در WC اهتمام می نمایند و فی الواقع از صدای مربوطه اسهال می شوند؟! در تایم حاضر، موسیقی زیرزمینی مد بوده آنچنان که هر غاز قولنگی بلا مجوز و بدون رخصت از وزارت فرهنگیه و ادب، هرگاه به اصطلا ح حال نمود، صفحه ای پرکرده و روانه بازار می نماید لیکن همین شده که اصغر آقا نیز صدای خود را در سبک و سیاق جنیفر لوپز دانسته عن قریب است که به آن طرف آب تیرانسفیر شده و با دوشیزه بیرتنی اسپرز، کونسرت مشترکیه بگذارد؟! (تبلیغات - کونسرت مشترکیه اصغر و بیرتنی، نهم آگوست، سالن بزرگ کوداک تیاتر، لوس آنجلس، اصغر، صدا نسلی که او را می خواهند).
مرقومه سر به درازا برده لیکن اگر وضعیه موسیقیه و میوزیک داخله این طور طی طریق نماید یحتمل از مستقبل، میرزا پژمان خان موسوی نیز قاطی جماعت آوازه خوان شده ایضا ترانه هایی که در فضای استودیویی حمام شان، تنظیمیه می نماید را جهت استماع عوام الناس عرضه می نماید؟! این می شود که دار و دسته ژورنال مردم سالا ری بایستی تریپ های ارکستری برداشته و پشت سر پژمان خان، سمفونی اجراییه نمایند که متعاقبا این احوالا ت نشان دهنده آن بوده که هر شخصی در هر صنفی گویا ذاتا استعدادیه اجباری خوانندگی داشته و هر آن ممکن بوده که کشفون گردد. ولیکن به پژمان خان توصیه می گردد، بی خیال آوازه خوانی شده همان شغل روزنامه چی بودن را ادامه داده که در غیر این صورت، دکتور میرزا مصطفی خان کواکبیان به وسیله یک کف گرگی برق آسا، وی را از هستی ساقطون می نماید. جل الخالق، فلذا این جا بوده که کار به خشانت کشیده شده و یحتمل همگان از فریاد عالیجاه کواکبیان، طریق خانه را گم کرده، سر از سوراخ موش در میآورند؟! روزگارتون عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن