سیلو Silo

۱) انباری است برای نگهداری و ذخیره گیاهان سبز برای جانوران، درین گونه سیلوها انواع علوفه را نسبتاً تازه برای دام‌ها نگهداری می‌کنند. جانوران شیرده پیش اختراع سیلو در زمستان …

۱) انباری است برای نگهداری و ذخیره گیاهان سبز برای جانوران، درین گونه سیلوها انواع علوفه را نسبتاً تازه برای دام‌ها نگهداری می‌کنند. جانوران شیرده پیش اختراع سیلو در زمستان شیر کمی می‌دادند، زیرا علوفه سبز در زمستان‌ها وجود نداشت.
کشاورزان از دستگاه‌های مخصوصی برای نگهداری علوفه سبز استفاده می‌کردند و به‌طرز خاصی برای ام‌های خود علوفه سبز فراهم می‌نمودند.
۲) برایذخیره و انبار غلات، سیلو شکل مناسبی از ساختمان است و سال‌ها مورد استفاده بوده است. کانادا و آمریکا برای جابه‌جائی و ذخیره و انبار مقادیر زیاد غله، انواع مدرن عظیمی از سیلوها را ساخته‌اند که غالباً در بنادر ساخته شده است به‌طوری که انتقال غله به کشتی‌ها، به آسانی انجام گیرد. نوع بزرگ سیلو تا صد فت ممکن است ارتفاع داشته باشد و شامل تعدادی از برج‌های پهلو به پهلو با ساختمانی مرکزی است. آسانسورهای (بالا برنده و پایین آورنده)، غله را از واگن‌ها تخلیه می‌نمایند. به مانند سایر ساختمان‌های مرتفع، در سیلوها مقدار زیادی فضا صرفه‌جویی می‌گردد به دما‌سنج و رطوبت سنج‌مجهز می‌باشند. اگر غله در شرایط مرطوب انبار گردد، بو گرفته کپک خواهد زد و مقادیر زیادی از آن ضایع شده هدر خواهد رفت. غلهٔ مرطوب ممکن است گرم شود و در بعضی از موارد آتش بگیرد. گرداننده و متصدی سیلو، دستگاه‌های مختلف سنجش را می‌تواند مطالعه کند و تصمیم مقتضی را به مرحله اجرا در آورد. اگر حشرات در سیلو به غله حمله کنند، بدون ضایع شدن غله، با تلمبه‌ها و داروهای حشره‌کش به معدوم کردن آنها می‌پردازند در مزارع، سیلوها و واحدهای خشک کنندهٔ محصول غالباً با هم می‌باشند. سیلوها برای انبار کردن علف خرد و خشک شده (سیلوژ) مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تغذیه چارپایان در فصل زمستان است. اخیراً سیلوها را نزدیک آغل گوسفندان و گاوان و مرغ‌ها و برای چاق کردن مرغ و طیور بنا کرده‌اند با روشن کردن یک کلید دستگاه خودکار تمام چارپایان تغذیه می‌گردند، و یک متصدی بدون زحمت تعداد بسیاری از جانوران و پرندگان را می‌تواند در یک زمان تغذیه نماید. سیلوهای بزرگ را با فلز یا بتون مسلح بنا می‌نمایند.