ماشین زمان / ۴ آگوست

▪ چهارم آگوست سال ۱۹۵۵ گرهاردوس کریستین کوتزی بوکسور سابق اهل آفریقای جنوبی متولد شد. او دو بار تاریخ ساز شد، ابتدا هنگامی که به عنوان نخستین مشتزن قاره آفریقا که برای کسب …

▪ چهارم آگوست سال ۱۹۵۵ گرهاردوس کریستین کوتزی بوکسور سابق اهل آفریقای جنوبی متولد شد. او دو بار تاریخ ساز شد، ابتدا هنگامی که به عنوان نخستین مشتزن قاره آفریقا که برای کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن تلاش می کرد و بعد زمانی که به این افتخار نایل شد. او به این دلیل که همیشه در استفاده از دست راست مشکل داشت و با وجود انجام سه عمل جراحی روی دستش توان لازم را پیدا نکرد، به «مرد مصنوعی» شهرت یافت.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۵۷ جان وارک فوتبالیست نامدار اسکاتلندی به دنیا آمد. او که در ۲۹ بازی ملی ۷ گل به نام خود ثبت کرد، بازی را از سن ۱۸ سالگی در تیم ایپسویچ تاون آغاز کرد و ۹ سال در این تیم ماند. بعد به لیورپول پیوست و یکی از ارکان موفقیت های این تیم در اواسط دهه ۸۰ میلادی بود. در سال ۱۹۸۸ به ایپسویچ بازگشت و ۹ سال دیگر هم در این تیم حضور داشت، در این میان یک فصل برای میدلزبورو بازی کرد.وارک در پست هافبک دفاعی بازی می کرد اما آمار گلزنی فوق العاده ای به خود اختصاص داده بود، او توان بازی در پست مدافع میانی و حتی مهاجم را نیز داشت. از افتخارات او می توان به قهرمانی جام حذفی، قهرمانی جام یوفا و انتخاب به عنوان بازیکن برتر لیگ انگلیس در ترکیب ایپسویچ و همچنین ۲ قهرمانی در لیگ انگلیس و نایب قهرمانی در جام باشگاه های اروپا، جام بین قاره ای و سوپرجام اروپا با لیورپول اشاره کرد.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۷۴ کریستین آلبرتو گونزالس پرت ملقب به کیلی گونزالس بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین که هم اکنون در باشگاه روزاریو سنترال در این کشور عضویت دارد، متولد شد. او در سال ۱۹۹۳ نخستین بازی حرفه ای خود را در ترکیب روزاریوانجام داد و تا ۲ سال بعد که به بوکاجونیورز منتقل شد، در این تیم ماند. یک سال بعد گونزالس به رئال ساراگوسا رفت و در سال ۱۹۹۹ به والنسیا نقل مکان کرد. در سال ۲۰۰۳ به همراه مربی سابقش هکتور کوپر به اینتر پیوست و پس از اتمام قراردادش در سال ۲۰۰۶ به روزاریو بازگشت. کیلی که در پست گوش چپ بازی می کند به دلیل قدرت بدنی بالا، دوندگی بی امان، پاسکاری بسیار خوب و همچنین سانترهای دقیق و شوت های قدرتمند یکی از چهره های تأثیرگذار در تیم خود بوده است. او در ۵۶ بازی ملی ۱۰ گل زده و در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشته است ضمن این که در رقابت های المپیک سال ۲۰۰۴ به همراه آرژانتین به مدال طلا دست یافته است. او یکی از چهره های درخشان والنسیا بود و به همراه این تیم ۲ بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد ضمن این که قهرمانی لالیگا را با این تیم به دست آورد. کیلی گونزالس در اینتر نیز به قهرمانی سری A، جام حذفی ایتالیا و سوپرجام این کشور دست یافت. او به این دلیل لقب «کیلی» را به دست آورده که در زمان کودکی نام خود یعنی کریستین گونزالس را فقط به صورت کیلی تلفظ می کرده و از آن زمان خانواده اش به او لقب کیلی داده اند.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۷۷ لوییس بوامورته بازیکن تیم ملی پرتغال و باشگاه وستهام انگلیس متولد شد. او بیشتر در نقش مهاجم بازی می کند اما گاه به عنوان سانترفوروارد نیز بازی کرده است. او از سال ۱۹۹۷ در انگلیس بازی می کند و هواداران نام فامیل او را به اشتباه «مار مرده» تلفظ می کنند در حالی که بوامورته به معنی «مرگ خوب» است. بوامورته کار را در آرسنال آغاز کرد و پس از ۲ سال به ساوتهمپتون ملحق شد، او در سال ۲۰۰۰ به فولام رفت و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم ماند و سال گذشته نیز به وستهام نقل مکان کرد. او در لباس توپچی های لندن افتخار قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی انگلیس را نیز دارد.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۸۵ لوییس آنتونیو والنسیا موسکرا هافبک کناری تیم ملی اکوادور و باشگاه ویگان اتلتیک انگلیس به دنیا آمد. او سابقه بازی در تیم های ال ناسیونال، ویارئال و رکرتیوو را نیز دارد و در ۲۹ بازی ملی ۴ گل زده است.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۸۵ مارک میلیگان بازیکن تیم ملی استرالیا و باشگاه اف سی سیدنی متولد شد. او توان بازی در سمت راست دفاع، مرکز دفاع و مرکز خط هافبک را دارد و باشگاه های زیادی از جمله آرسنال، منچسترسیتی و فولام به دنبال جذب وی هستند. کاپیتان تیم المپیک استرالیا برای تیم بزرگسالان این تیم هم به میدان رفته و در جام ملت های آسیا در سال گذشته در ترکیب این تیم حضور داشت.
▪ چهارم آگوست سال ۱۹۸۵ ها سئونگ جین سنتر تیم ملی بسکتبال کره جنوبی متولد شد. او سابقه بازی در تیم های پورتلند تریل بلیزرز و میلواکی باکس از تیم های حاضر در لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا (NBA) را دارد و با ۲۲۱ سانتی متر قد و بیش از ۱۳۸ کیلوگرم وزن یکی از بازیکنان قوی هیکل و تنومند این رقابت ها محسوب می شود. او ماه گذشته به همراه تیم ملی کره جنوبی در رقابت های انتخابی المپیک در آتن حضور داشت اما نتوانست راهی رقابت های المپیک پکن شود.