برخی دیگر از رویدادهای ۱۹ جولای

● ۱۸۸۰: عاریه دادن کتاب از سوی کتابخانه های عمومی به مردم عادی - هر کسی که مراجعه کند و نام و نشانی خود را به ثبت برساند - از ۱۹ ژوئیه سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا آغاز …

● ۱۸۸۰: عاریه دادن کتاب از سوی کتابخانه های عمومی به مردم عادی - هر کسی که مراجعه کند و نام و نشانی خود را به ثبت برساند - از ۱۹ ژوئیه سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا آغاز شد. یازده قرن پیش از آن کتابخانه عمومی مرو عاریه دادن کتاب را باب کرده بود، اما نه به هر کس، تنها به پژوهشگران و علماء و ادباء. در آن زمان کتابخوانی هم کار هر کس نبود.
● ۱۹۴۳: متفقین بمباران شهر رم را علی رغم قولی که برای حفظ آثار تاریخی این شهر داده بودند آغاز کردند.
● ۱۹۷۴: رهبران کودتای نظامی قبرس در ۱۹ ژوئیه سال ۱۹۷۴ اسقف کاریوس نخستین رییس جمهوری این کشور را که رهبر جنبش استقلال این جزیره پر حادثه بود بر کنار کردند و با این عمل بر دردسرهای کشورشان افزودند .
● ۱۸۷۰: فرانسه که با نیرنگ بیسمارک فریب خورده بود به آلمان اعلان جنگ داد . نتیجه جنگ ، شکست فرانسه و اشغال نظامی این کشور بود.
● ۱۹۱۸: ارتشهای آلمان درطول « مارن marne » دست به عقب نشینی زدند که سه ماه و بیست و دو روز بعد جنگ جهانی اول پایان یافت.
● ۱۹۷۹: دریادار احمد مدنی کرمانی استاندار وقت خوزستان توطئه گران این استان را یک گروه مثلث خواند و اشاره کرد که اینان از داخل عراق و کویت تحریک می شوند و اطمینان داد که سرکوب خواهند شد.
● ۱۹۷۹: ساندینیستها پیروزی انقلاب خود را اعلام داشتند.