آیامی دانید

● ۲ کمیته جدید کیریباتی و تیمور لسته برای اولین بار تیم به المپیک اعزام کردند هر چند ورزشکارانی از تیمور در بازیهای سیدنی به عنوان ورزشکار انفرادی شرکت کرده بودند. ● فوتبال …

● ۲ کمیته جدید
کیریباتی و تیمور لسته برای اولین بار تیم به المپیک اعزام کردند هر چند ورزشکارانی از تیمور در بازیهای سیدنی به عنوان ورزشکار انفرادی شرکت کرده بودند.
● فوتبال عراق
با وجود درگیری و آتش جنگ در عراق، تیم فوتبال این کشور برای شرکت در المپیک سهمیه گرفت و تا نیمه نهایی صعود کرد.
● امارات
احمد آل مکتوم تیرانداز امارات اولین مدال طلا را برای این کشور به ارمغان آورد.
● وزنه بردار تایلندی
پاوینا تانگساک اولین زن تایلندی بود که به مدال طلا رسید. او در وزن ۷۵ کیلوگرم وزنه بلند کرد.
● جودوکار یونان
در دسته ۸۱ کیلوگرم جودوی مردان، ایلیاس ایلیاریس اولین مدال طلای یونان در جودو را به دست آورد.
● مدال آوران تنیس
شیلی و چین اولین مدال های خود را در تنیس به دست آوردند. نیکولاس ماسو و فرناندو گونزالس فاتح دوبل مردان شدند. ماسو در انفرادی نیز قهرمان شد. تینگر لی و تیان تیان سو فاتح دوبل زنان شدند.
● شمشیربازی
در شمشیربازی، زنان امریکایی در اسلم سابر با پیروزی ماریل زانگویس به مدال طلا رسیدند و اولین پیروزی امریکا در شمشیربازی را رقم زدند. همچنین سوییس اولین مدال طلایش را توسط مارسل فیشر در اپه انفرادی مردان کسب کرد.
● یونانی های موزون
تواس بیمیس و نیکولاس سیراندیس اولین مدال طلای یونانی ها را در شیرجه به دست آوردند. پیروزی آنها در شنای موزون شگفتی آور بود.
● اولین و آخرین
۲۰۲ کشور در مراسم افتتاحیه رژه رفتند. معمولا تیم یونان اول رژه می رود. تیم میزبان آخرین تیم است. چون یونانی ها میزبان بودند پیروس دیماس، قهرمان وزنه برداری اول رژه رفت و بقیه ورزشکاران در آخر رژه رفتند.
● دو در تسلط کنیا
دوندگان کنیایی در ۳ هزار متر با مدال طلا از کیل کمبوس، نقره کیپرتو و برنز کوچ مدال ها را درو کردند.