چهار نکته همسرداری (برای خانمها)

همسرداری و گرم نگه داشتن كانون زندگی خانوادگی اگرچه كاری سهل و آسان به نظر می رسد اما كمتر كسی موفق می شود به آسانی و بدون تلاش به زندگی اش گرمی ببخشد. رعایت نكات و فرمول هایی در …

همسرداری و گرم نگه داشتن كانون زندگی خانوادگی اگرچه كاری سهل و آسان به نظر می رسد اما كمتر كسی موفق می شود به آسانی و بدون تلاش به زندگی اش گرمی ببخشد. رعایت نكات و فرمول هایی در چگونگی برخورد با همسرانتان می تواند شما را در داشتن كانونی گرم و دلپذیر كمك كند. نكاتی كه می خوانید حاصل كار و تلاش متخصصان و برگرفته از زندگی های موفق است:
● بیرون از خانه
برای این كه به آرامش برسید و بتوانید به طرف مقابل تان نیز آرامش بدهید بهتر است كلبه یا جایی را بیرون از شهر و دور از هیاهو مثل جنگل در نظر بگیرید. سعی كنید در این محل به هیچ وجه به تلویزیون، رادیو و تلفن دسترسی نداشته باشید. اگر تلفن همراه دارید آن را خاموش كنید. در این زمان شما و همسرتان فرصتی دارید برای این كه بتوانید با هم حرف بزنید و تنها باشید.
خانم ها باید بدانند كه تنها راه به دست آوردن هر چیز این است كه شخصی آن را درخواست كند. شوهران شما نیز مثل همه انسان های دیگر نمی توانند فكرها را بخوانند و درك فراحسی ندارند. بنابراین بی جهت زندگی تان را تلخ نكنید و جار و جنجال راه نیندازید. خیلی ساده به آنها بگویید چه چیزی باعث شادی تان خواهد شد.
● بیان نیازها به زبان ساده
بیشتر خانم ها اعتقاد دارند كه شوهرشان باید خودش نیازهای آنان را بشناسد و در رفع آن بكوشد. این دسته از زنان - كه البته كم هم نیستند - معتقدند اگر برای شوهرشان توضیح بدهند كه چه چیزی باعث شادی و خرسندی شان می شود، باعث شكسته شدن غرور و شخصیت آنان خواهد شد. خانم ها باید بدانند كه تنها راه به دست آوردن هر چیز این است كه شخصی آن را درخواست كند. شوهران شما نیز مثل همه انسان های دیگر نمی توانند فكرها را بخوانند و درك فراحسی ندارند. بنابراین بی جهت زندگی تان را تلخ نكنید و جار و جنجال راه نیندازید. خیلی ساده به آنها بگویید چه چیزی باعث شادی تان خواهد شد. برای مثال اگر شوهرتان از شما سؤال كرد كه شام را دو نفری بیرون برویم یا با دوستان و اقوام غذا بخوریم، آنچه را كه واقعاً دلتان می خواهد به او بگویید و رودربایستی را كنار بگذارید. زیرا اگر از روی خجالت یا ملاحظه یا هر چیز دیگری حقیقت را از او پنهان كنید او تصور خواهد کرد كه به خواسته شما عمل كرده است. بنابراین سعی كنید صداقت را اصلی ترین محور زندگی تان قرار دهید.
● برای هم لقمه بگیرید!
وقتی غذایی می پزید از شوهرتان در مورد آن غذا نظر بخواهید و سعی كنید در طول هفته چند بار غذاهای مورد علاقه او را درست كنید. سعی كنید روش های بهتر و دقیق تر پخت غذاهای مورد علاقه او را یاد بگیرید. در طول ماه برای یك بار هم كه شده با پختن غذای مورد علاقه او و چیدن سفره یا میز به طرزی متفاوت با گذشته، بدون این كه قاشق و چنگال سر سفره یا میز ببرید با استفاده از دست غذا بخورید و برای او لقمه بگیرید و از او هم بخواهید این كار را انجام بدهد. این كار باعث می شود مثل روزهای اول زندگی یا سر سفره عقد كه كیك و عسل در دهان یكدیگر می گذاشتید، احساس صمیمیت و یكرنگی بیشتری با هم بكنید.
[از دست ما عصبانی نشوید! : اگر جزو آدم های بسیار مبادی آداب هستید و نمی توانید از قاشق و چنگال صرفنظر کنید، هنگام صرف غذاهایی نظیر کتلت و کوکو برای هم لقمه بگیرید.]
● تناسب اندامتان را حفظ كنید
اگر بیش از اندازه چاق یا لاغر هستید، به فكر بیفتید تا تناسب اندام خود را به دست بیاورید. به یك متخصص تغذیه مراجعه كنید و سعی کنید دریابید كه علت این مشكل در چیست. با رعایت یك رژیم غذایی متعادل، اندامتان را در وضعیت مناسبی قرار دهید. به آزمایشات و نكاتی كه پزشك به شما توصیه كرده توجه كنید و در كنار آن با تكنیك های توجه به از بین بردن كینه و حسادت و نفرت از دیگران، به پاكسازی روح تان بپردازید و انرژی های منفی و نگرانی و افسردگی را از خود دور كنید.