ازدواج در دین مسیحیت

قوانینی که در دین یهود وجود دارد، در دین مسیح هم پذیرفته شده، چون که در عهدجدیدآمده است که عیسی(ع) گفت: "من نیامده ام تا شریعتی موسی را از بینببرم،بلکه آمده تا آن را تکمیل نمایم". بنابراین …

قوانینی که در دین یهود وجود دارد، در دین مسیح هم پذیرفته شده، چون که در عهدجدیدآمده است که عیسی(ع) گفت: "من نیامده ام تا شریعتی موسی را از بینببرم،بلکه آمده تا آن را تکمیل نمایم".
بنابراین می توان گفت که در مجموع قوانین یهودیان در امر ازدواج مورد پذیرش مسیحیان نیز هست، لیکن با اندکی تفاوت، از جمله:
-نزدمسیحیان ازدواج حتماً باید دائمی باشد و قابل انقطاع نیست. آنان طلاقرا بهرسمیت نمی شناسند و هر فردی حق دارد تنها یک بار ازدواج کند، نه بیشتر.
-نزد مسیحیان ازدواج و تأهّل از ارزش دینی برخوردار نیست، بلکه تأکید آنان بر تجرد است. مسیحیان بر تجرد به مثابه آرمانی والا، به خصوصاز آن جهت کهعیسی ازدواج نکرده تأکید دارند.
برخی از این احکام دراسلام نیز وجوددارد و برخی مردود است که بررسی یکایک احکام، آداب و مراسمازدواج به صورت مقایسه ای فرصتی فراتر از نگارش در یک نامه را می طلبد.
امروزهاقلیتهای مذهبی، یهودیان و مسیحیان در ایران، همانند مسلمانان برای رسمیّت بخشیدن به ازدواجشان در اماکن مذهبی خویش عقد ازدواج را توسط عالم دینی خویش جاری می کنند و در دفتر ازدواج ثبت می نمایند.
در کشورهایاروپاییو بسیاری از نقاط جهان ثبت ازدواج در دفاتر دلیل بر رسمیت بخشیدنبه آناست. در برخی همانند هندوها رسمیت ازدواج، برگزاری مراسم در حضورافراد است و نیازی به ثبت در دفاتر ازدواج ندارند.