همسران خوشبخت

توصیه مهمی که می توان به زوج های جوان کرد این است که : بعد از ازدواج هرگز سریعا" اقدام به بچه دار شد ن ننمایند. سعی کنید درزند گی زناشویی در وهله اول خود تان و همسرتان را کاملا" بشناسید …

توصیه مهمی که می توان به زوج های جوان کرد این است که : بعد از ازدواج هرگز سریعا" اقدام به بچه دار شد ن ننمایند.
سعی کنید درزند گی زناشویی در وهله اول خود تان و همسرتان را کاملا" بشناسید و وقتی به مرحله ای رسید ید که یکدیگر را کا ملا" درک کرد ید و با هم تفاهم داشتید واحساس کردید واقعا" خوشبخت هستید آن وقت اقدام به تقسیم این خوشبختی نمایید. البته منظوراز خوشبختی آن سعاد ت اولیه که دراوایل اکثرازدواجها هست نمی باشد. زیرا د رابتدا خیلی ها احساس می کنند سعاد تمند هستند ولی متاسفانه بعد ازمد تی مشکلا ت شروع می شود.
مهم رسید ن به یک درک کامل ازیکد یگر و بلوغ فکری است که شخص بتواند تشخیص دهد فرد کامل و خوشبختی است ودراین حالت قدرت وتوانایی این راهم دارد که فرد د یگری را به د نیا بیاورد واوراهم سعاد تمند نماید .
تا وقتی جوانهای ما خودشان نیازمند تربیت هستند چگونه می توانند مربی باشند؟ متاسفانه پدرها و مادرهایی را می بینیم که هنوز خود شان نیازمند نصیحت و تربیت هستند واز پس مشکلا ت خود بر نمی آیند ولی بچه هم دارند!
متاسفانه بارها شنیده شده وقتی زوجی با هم مشکل دارند بزرگترها می گویند بگذارید بچه دار شوید مشکلا ت خود به خود حل می شوند و پا قدم بچه خوب است وازاین جور حرفها... که به نظر من خیانت به بچه می باشد.چه بسا بچه ای به دنیا بیاید و مشکلا ت که حل نشد هیچ، بیشترهم شود. این بچه های طلا ق و بچه هایی که گرفتار آسیب های اجتماعی هستند نتیجه همین نوع دید گاه های غلط می باشد.
به جوانان توصیه می شود قبل از هر چیزخود وهمسرشان را بشناسند وبه درک و شعور برسند بعد که احساس کرد ند بالغ شده اند ومی توانند خود مربی باشند، آن وقت با مطالعه و بررسی تمام جوانب پزشکی، جسمی، روحی واخلا قی و روانشناسی و محیطی واقتصادی وغیره اقدام به بچه دار شد ن نمایند. و چشم بسته چنین مسئولیت مهمی را نپذ یرند. و بدانند بچه داری فقط تهیه خورد و خوراک و پوشاک و... نیست بلکه هزار و یک ریزه کاری دارد که می توانند با مطالعه و تحقیق با آنها آشنا شوند.
مطمئن باشید همسرانی که خوشبخت هستند می توانند پد ران و ماد ران خوبی باشند. یعنی در وهله اول عشق بین دو نفر مهمتر است زیرا تا زمانی که خود تان خوشبخت نباشید هرگز نمی توانید د یگری را خوشبخت نمایید.

http://damghanimr.blogfa.com/cat-۳.aspx