ماشین زمان/ ۱۰ ژوئن

● دهم ژوئن سال ۱۹۲۷ لادیسلائو کوبالا مربی نامدار فوتبال که در سه تیم ملی چکسلواکی، مجارستان و اسپانیا بازی کرد، متولد شد. کوبالا در زمان بازی در دریبل زنی و همچنین ارسال پاس …

● دهم ژوئن سال ۱۹۲۷ لادیسلائو کوبالا مربی نامدار فوتبال که در سه تیم ملی چکسلواکی، مجارستان و اسپانیا بازی کرد، متولد شد. کوبالا در زمان بازی در دریبل زنی و همچنین ارسال پاس قدرت بسیار بالایی داشت و بعدها که مارادونا ظهور کرد ابتدا با او مقایسه می شد. او مربیگری تیم های زیادی از جمله فرانس واروش، اسلووان براتیسلاوا، واشاش، بارسلونا و اسپانیول و تیم ملی اسپانیا را در کارنامه داشت ضمن این که در زمان بازی در ۳۲۹ بازی ۲۵۶ گل برای بارسا زد و در یک نظرسنجی در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترین بازیکن تاریخ این تیم معرفی شد. او در ماه مه سال ۲۰۰۲ در سن ۷۴ سالگی درگذشت.
● دهم ژوئن سال ۱۹۵۹ کارلو آنچلوتی بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا و مربی کنونی میلان به دنیا آمد. او که از سال ۲۰۰۱ هدایت میلان را بر عهده دارد باثبات ترین مربی سری A محسوب می شود ضمن این که با ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین فتح اسکودتو یکی از بهترین مربیان تاریخ روسونری به شمار می رود. او بازی را از پارما آغاز کرد و پس از سه سال حضور در این تیم در سال ۱۹۷۹ به رم ملحق شد. او در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ نیز برای میلان توپ زد. آنچلوتی از سال ۱۹۹۵ مربیگری را در رجیانا آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۱ در تیم های پارما و یوونتوس مربی بود. از افتخارات دوران بازی او می توان به ۴ قهرمانی کوپاایتالیا، سه قهرمانی سری A، ۲ قهرمانی جام باشگاه های اروپا، ۲ قهرمانی سوپرجام اروپا، ۲ قهرمانی جام بین قاره ای و یک قهرمانی سوپرجام ایتالیا اشاره کرد. کارلتو به عنوان مربی نیز قهرمانی جام یوفا، قهرمانی جام اینترتوتو، قهرمانی کوپاایتالیا، قهرمانی سوپرجام اروپا و قهرمانی جام باشگاه های جهان را به دست آورده است. او ۲ بار به عنوان مربی برگزیده ایتالیا معرفی شده و یک بار هم مربی سال اروپا شده است.
● دهم ژوئن سال ۱۹۶۶ دیوید آندرو پلات کاپیتان و هافبک سابق تیم ملی انگلیس متولد شد. او که در ۶۲ بازی برای تیم ملی بزرگسالان انگلیس ۲۷ گل زد، سابقه بازی در تیم های استون ویلا، باری، یوونتوس، سمپدوریا، آرسنال و ناتینگهام فارست را دارد ضمن این که از سال ۱۹۹۸ در تیم های سمپدوریا، ناتینگهام و تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس تجربه مربیگری دارد.
● دهم ژوئن سال ۱۹۶۹ جان رونی یانسن بازیکن سابق تیم ملی نروژ و باشگاه منچستریونایتد به دنیا آمد. او که در پست هافبک و دفاع میانی توانایی بازی داشت بیشتر دوران حضور خود در میدان را به دلیل مصدومیت از دست داد. او در ۶ سال حضور در یونایتد، ۴ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی انگلیس و همچنین یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به همراه این تیم کسب کرد. این مدافع که در ۶۲ بازی ملی خود ۳ گل به ثمر رساند، سابقه بازی در تیم های بشیکتاش، استون ویلا و نیوکاسل را نیز دارد.
دهم ژوئن سال ۱۹۷۱ برونو انگوتی بازیکن سابق تیم ملی فرانسه به دنیا آمد. او سابقه بازی در تیم های لیون، پاری سن ژرمن، میلان، ونیتزیا، مارسی، بولتون و بیرمنگام را دارد و هم اکنون در تیم دسته دومی لسترسیتی بازی می کند.
● دهم ژوئن سال ۱۹۸۵ واسیلیس توروسیدیس هافبک کناری تیم ملی یونان و باشگاه المپیاکوس متولد شد.
● دهم ژوئن سال ۱۹۸۷ مارتین هارنیک مدافع تیم ملی اتریش و باشگاه وردربرمن آلمان به دنیا آمد. او که در هامبورگ به دنیا آمده و تمام دوران باشگاهی خود را در آلمان پشت سر گذاشته، در بازی ۲ روز قبل اتریش مقابل کرواسی که به باخت یک-صفر تیم میزبان یورو ۲۰۰۸ در نخستین دیدار این رقابت ها انجامید، او در ترکیب اصلی قرار داشت.