برچسب‌های الکترونیکی هوشمند

کد کالا یک روش شناسائی خودکار است که در سطحی گسترده مورد استفاده است و بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. مجموعه نوارهای شاخص را می‌توان به سهولت در هر جای کالا قرار داد و اسکنرها …

کد کالا یک روش شناسائی خودکار است که در سطحی گسترده مورد استفاده است و بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. مجموعه نوارهای شاخص را می‌توان به سهولت در هر جای کالا قرار داد و اسکنرها می‌توانند به‌طور دقیق این نوارها را قرائت کنند. افزون بر این، اسکنر لزوماً نباید در کنار کالا باشد. اما نارسائی بارکد این است که فقط می‌تواند مقدار کمی اطلاعات را در خود جای دهد و ضرورت وجود یک خط دید روشن در مقابل شئی بارکددار را ایجاب می‌کند این امر به مفهوم آن است که مثلاً به‌وجود صندوق‌دار نیاز است تا کالا را یک به یک از مقابل اسکنر بگذراند و گاه حتی چند بار این کار را تکرار کند.
این در حالی است که تراشه‌ها می‌توانند مقادیر معتنابهی اطلاعات در خود ذخیره کنند و هنگامی که با یک پیچه (کویل) آنتن مجهز شوند. می‌توانند داده‌ها را در طول مسافت یک متر و بدون خط دید روشن انتقال دهند.
با سیستم‌های نازک، قابل انعطاف، محکم و ارزان می‌توان الکترونیک را در همه ابعاد زندگی روزمره وارد کرد به این ترتیب، الکترونیک نامرئی می‌شود و در اشیاء کاغذ، فیلم، روکش، بسته‌بندی و پوشاک ناپدید می‌گردد.