مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید!

شادی یک انتخاب درونی است و در نهایت این شما هستید که آن را انتخاب می‌کنید. بی‌دلیل اوضاع و شرایط و کمبود امکانات و امثالهم را دلیل غصه و غم دائمی خود ندانید. حتی در بدترین شرایط …

شادی یک انتخاب درونی است و در نهایت این شما هستید که آن را انتخاب می‌کنید. بی‌دلیل اوضاع و شرایط و کمبود امکانات و امثالهم را دلیل غصه و غم دائمی خود ندانید. حتی در بدترین شرایط و در مواقعی که مصیبت‌ها و بلاها از حد گذشته‌اند و هیچ کس امید و توان یک لبخند کوچک را ندارد، شما هنوز هم می‌توانید مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید!
همان‌طور که خیلی مواقع غم یک انتخاب است، شادی هم بسیاری از اوقات برگه انتخابی است که از سوی شما در مقابل دنیا و اتفاقات آن بر زمین کوفته می‌شود. هنگامی که غم و غصه و ماتم شما را فراگرفت و چاره‌ای جز قبول آن نداشتید، غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید، اما همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصه به دنیا نگاه نکنید. خودتان را کنار بکشید و بگذارید کاروان غم و غصه با همه دردهای جانکاهی که همراه دارد از کنارتان بگذرد، حتی اگر می‌توانید با لبخند و نگاهی مهربانانه دل خسته‌ای را شاد کنید.
شادی لحظه به لحظه در زندگی، انعکاس و نتیجه تلاش شادسازی و شادی‌آفرینی است و هرچه بیشتر دل دیگران را با کلام و حتی حرکتی مهربانانه شاد سازید، هزاران بار بیشتر شادی و سرور وجودتان را دربرمی‌گیرد.
جسم خود را در شادی روح شریک کنید. شما تنها یک روح مستقل و صاحب اختیار نیستید که حق داشته باشید تمام لذایذ و شادی‌های دنیا را فقط برای خودتان بخواهید و برای این کار از جسم خود مایه بگذارید. شما باید جسم و کالبد خود را هم در شادی‌های خود سهیم گردانید و فراموش نکنید روح در این جهان در سراسر این کالبد گسترش یافته است و هر بخش جسمتان، بخشی از روح شماست و حق دارد در شادی و نشاط شما سهیم شود.
سپاسگزار و راضی باشید. پول و مال و منال داشتن بسیار عالی است و می‌تواند باعث نشاط و شادی شما و هزاران نفر دیگر شود، هیچ کس منکر آن نیست، ولی به شرطی که شادی بسته‌ای نباشد که در آخرین منزل همراه پول و مکنت تقدیم من و تو می‌شود و ما مجبور باشیم در طول مسیر دائم غمگین و مضطرب باشیم.
شادی واقعی شادی در حین عمل است و شادی مجموعه جمع شده این تجربه‌های شاد بودن است که به صورت انرژی خارق‌العاده‌ای انسان را به فضای جدیدی از معرفت و آرامش می‌برد. برای اینکه در حین عمل و در مسیر حرکت به سوی خوشبختی، شاد باشیم، باید از لحظه لحظه سفر خود راضی و شکرگزار باشیم و این میسر نمی‌شود مگر آنکه دستان خود را در مقابل خویش گره بزنیم و از اعماق دل شکرگزار خالق هستی باشیم و سپاسگزار نگاهش که یک دم ما را تنها نمی‌گذارد و همیشه برای بخشیدن ما و گوش کردن به حرفهای ما حاضر و آماده است.
شاد زیستن معنای خنده و قهقهه در مراسم عزا را نمی‌دهد. غم یک حالت طبیعی ولی گذراست و بعضی مواقع حق دارد وجود ما را بگیرد. اما هرگز نباید اجازه دهیم غم و غصه در دل ما منزل کند و در اندرون ما جا خوش کند.

http://mehrbaran۴۹.blogfa.com/