بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

اگر با بچه ها به سفر می روید به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارید. سفر و دیدن مکان های تاریخی و تفریحی همواره برای آن ها جذاب است چرا که از کتاب تاریخ و جغرافیا بیرون می آیند و تجربه …

اگر با بچه ها به سفر می روید به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارید. سفر و دیدن مکان های تاریخی و تفریحی همواره برای آن ها جذاب است چرا که از کتاب تاریخ و جغرافیا بیرون می آیند و تجربه حفظ کردن مشتی عدد و نام و مکان را به واقعیتی ملموس بدل می کنند. بنابراین آستین همت بالا بزنید و برای شروع خود روتان را تمیز کنید و پس از اطمینان از سالم بودن چراغ صندوق عقب داخل آن را از اشیا اضافی خالی کنید. توصیه های زیر حاصل مجموعه ای از تجربه های کارشناسان گردشگری است.
۱) نخست لباس هایی را برای سفر انتخاب کنید که پوشیدنشان ساده باشد. پارچه های نقش دار و تیره ممکن است چندان تمیز به نظر نیایند اما با رنگ های روشن مشکل تان دوچندان می شود.
۲) چنان چه تا سه روز فرصت و مجال شستن لباس ها را ندارید برای هر نفر به اندازه سه روز لباس بردارید و یک دست اضافی هم برای مواقع ضروری درنظر بگیرید.
۳) لباس هایی بردارید که راحت شسته و سریع خشک شوند. لباس های گرم از جنس کرک پلی استر بهتر از لباس های ضخیم هستند.
۴) گرچه در ماه پایانی بهار هستیم اما تغییر شدید هوا در این فصل را فراموش نکنید بنابراین یک لباس گرم، بارانی یا چتر به همراه داشته باشید.
۵) حتما یک جعبه دارو و کمک های اولیه سفری در خودرو و در دسترس قرار دهید که حداقل شامل چسب زخم، ژل ضدعفونی کننده، قرض ضدتهوع و مسکن باشد. دستمال های مرطوب و ضدعفونی کننده در سفر بیشتر به کارتان می آید.
۶) لباس کودکان خردسال را یک جا و در یک ساک بگذارید تا استفاده از آن ها راحت تر باشد و بهتر است برای هر یک از بچه ها کیسه ای با رنگ متفاوت قرار دهید و برای کودکان زیر یک سال حتما پوشک و پتوی کوچک برای زیر وی به همراه داشته باشید.
۷) فرزندان بزرگتر خود را در انتخاب لباس شریک کنید تا هم حین سفر اعتراض نکنند و هم بستن چمدان را فرا بگیرند و این مانع از نظارت شما در این کار نخواهد بود.
● خودروتان را آماده سفر کنید
۱) در صورت امکان شب پیش از سفر، بارها را در خودرو بگذارید. این کار بیش از تصورتان وقت گیر است به این ترتیب می توانید صبح زود حرکت کنید.
۲) بارها را بنا به اولویت در صندوق عقب جای دهید.
۳) یک کیف شامل نوشیدنی ها و خوراکی های سبک زیر صندلی جلو بگذارید تا در صورت لزوم بدون نیاز به توقف به آن دسترسی داشته باشید. کیسه زباله را از یاد نبرید.
۴) به همراه داشتن لوازمی همچون بشقاب و لیوان کاغذی، کارد و چنگال پلاستیکی، ساندویچ سرد، نوشیدنی، میوه و بیسکویت و هم چنین یک زیرانداز علاوه بر کم کردن خرج سفر به سرعت سفرتان نیز اضافه می کند.
۵) کودکان خردسال حتی در سفر نیزتمایل دارند اسباب بازی محبوب شان را به همراه داشته باشند.
● سوال مهم پس کی می رسیم؟ را به حداقل برسانید:این پرسش ممکن است از همان شب قبل از سفر شروع شود بنابراین تدابیری هم در این مورد باید بیندیشید.
۱) تعدادی اسباب بازی و بازی های مختلف به همراه خود ببرید اما از آوردن بازی های با قطعات ریز و هم چنین موادی که سبب کثیف شدن می شود (مانند خمیر یا آبرنگ نقاشی) خودداری کنید. بگذارید خود کودک هم در انتخاب بازی ها فعال باشد.
۲) مشاعره، بازی با اعداد، طرح چیستان و معما، تعریف کردن خاطره یا لطیفه، حین سفر می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.
۳) به فاصله هر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر، توقف کنید گرچه زمان سفر طولانی تر می شود اما سفرتان با شادی و بدون مشکل انجام می شود. اجازه دهید بچه ها کمی بدوند و بازی کنند تا کرختی نشستن از آنان دور شود. بد نیست در بازی های آن ها شما هم مشارکت کنید.