مشکلات نعوظ

هر از چندگاهی، اكثر مردان دچار مشكلاتی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن می‌شوند. هرچند این موضوع ناخوشایند است، اما مشكلات گاهگاهی نعوظ طبیعی هستند و معمولاً به علت استرس، خستگی، …

هر از چندگاهی، اكثر مردان دچار مشكلاتی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن می‌شوند. هرچند این موضوع ناخوشایند است، اما مشكلات گاهگاهی نعوظ طبیعی هستند و معمولاً به علت استرس، خستگی، اضطراب یا مصرف الكل ایجاد می‌شوند. در صورتی كه دایماً در رسیدن به نعوظ مشكل دارید، به پزشك خود مراجعه كنید. در حال حاضر درمان‌های مؤثری برای ناتوانی جنسی وجود دارد.
▪ درمان ناتوانی جنسی
ناتوانی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن، اصطلاحاً ناتوانی جنسی یا اختلال عملكرد نعوظی نامیده می‌شود. اغلب می‌توان این بیماری را با موفقیت به وسیله دارو درمان كرد. درمان‌هایی كه بیشترین تأثیر را دارند آنهایی هستند كه در همان زمانی كه به نعوظ نیاز اسـت به مصـرف می‌شـوند. بـرای مثـال سیلـدنافیـل (ویاگرا) از جمله این داروهاست كه یك داروی خوراكی است. انواع دیگر داروها یا توسط خود فرد مستقیماً به داخل آلت تزریق می‌شوند یا آنكه به صورت ژل‌هایی هستند كه می‌توان آنها را داخل پیشابراه وارد كرد. از آنجایی كه تأثیر این داروها به خاطر اثر بر رگ‌های خونی است در صورت ابتلا به مشكلات قلبی ـ عروقی ممكن است داروهای مناسبی نباشند. در صورتی كه امكان استفاده از این داروها وجود ندارد، وسایل كمكی فیزیكی می‌توانند مفید واقع شوند. این وسایل دارای یك بخش ایجادكننده خلأ هستند كه قبل از شروع مقاربت، روی آلت قرار داده می‌شود تا باعث افزایش جریان خون به داخل آلت شود سپس با بستن یك بند محكم به دور ریشه آلت، نعوظ ایجاد شده حفظ می‌شود. روش دیگر این است كه وسایل كاشتنی انعطاف پذیری را از طریق جراحی درون آلـت قـرار مـی‌دهنـد كـه نعـوظ را امـكان پذیر شود.