معجزه سبز چای سبز

به دلیل خاصیت «دیورتیک»، یکی از بهترین روش‌ها برای التیام سردرد‌های مزمن محسوب می‌شود. چای سبز را نباید جوشاند، بهترین روش برای دم کردن این گیاه که بیش از چای سیاه خاصیت درمانی …

به دلیل خاصیت «دیورتیک»، یکی از بهترین روش‌ها برای التیام سردرد‌های مزمن محسوب می‌شود. چای سبز را نباید جوشاند، بهترین روش برای دم کردن این گیاه که بیش از چای سیاه خاصیت درمانی دارد، دم کردن آن در قوری است که پیش‌تر در آن چای سیاه دم نکرده باشد. در واقع نباید این نوشیدنی پررنگ باشد و انتظار رنگ چای سیاه را نباید از آن داشت. از خاصیت‌های این چای می‌توان به ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در آن اشاره کرد که سبب کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. همچنین سبب کاهش میزان کلسترول می‌شود ولی روی تریگلیسیرید و HDL اثری ندارد. چای سبز حاوی فلوراید است که این ترکیب از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و علاوه‌بر این، چای سبز سبب از بین رفتن باکتری‌های مضرر موجود در محیط دندان می‌شود و به سلامت دهان و لثه‌ها کمک می‌کند. خواص آنتی میکروبیال: چای سبز از رشد و تکثیر تعدادی از باکتری‌های مولد اسهال مثل اشریشیاکلی، استافیلوکوکوس و ویبریولا جلوگیری کرده و روی ۲۴ نوع باکتری مختلف آسیب‌رسان به دستگاه گوارش اثر می‌گذارد و سبب توقف رشد آنها می‌شود. همچنین این گیاه قادر است که ۵ نوع مختلف قارچ‌های بیماری‌زا را از بین ببرد.
گیاه چای همچنین دارای خاصیت ضد سرطان است. گزارش‌های به دست آمده نشان داده که چای سبز خطر ابتلا به سرطان سینه و دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد. کاتشین موجود در چای سبز در پیشگیری از سرطان معده موثر است. چای سبز جذب آب توسط کلیه‌ها را افزایش داده و در بهبود نارسایی کلیه مفید است و در آخر اینکه این گیاه به عنوان قابض در درمان زخم‌ها و مشکلات پوستی مثل آفتاب‌سوختگی‌ها و خارش ناشی از گزش حشرات استفاده می‌شود. چای سبز را می‌توان ۳ بار در روز به صورت دم نوش استفاده کرد. البته توصیه می‌شود این چای در طول دوران بارداری استفاده نشود.