دفتر کار در منزل

اگر مهندس آرشیتکت هستید، اگر مترجم هستید، اگر طراح، نقاش، وکیل و تایپیست هستید و یا هر نوع تخصص دیگری را دارا می باشید که نیاز به محل کاری یا امکانات و تجهیزات خاص و بسیار حرفه …

اگر مهندس آرشیتکت هستید، اگر مترجم هستید، اگر طراح، نقاش، وکیل و تایپیست هستید و یا هر نوع تخصص دیگری را دارا می باشید که نیاز به محل کاری یا امکانات و تجهیزات خاص و بسیار حرفه ای ندارد، می توانید یکی از اتاقهای محل زندگی خود را به دفتر کار تبدیل کنید بدون اینکه این کار باعث به وجود آمدن کمبود فضا برای اهالی منزل بشود. البته این به شرطی است که ارباب رجوع نداشته باشید و خود به تنهایی پروژه های خود را تکمیل کنید. با این کار، درآمد شما بسیار بالاتر خواهد رفت زیرا قادر خواهید شد از فرصتهای اضافی خود در منزل بهره ببرید و نیز از دست غرولندهای افراد خانواده که همیشه از عدم حضور شما در خانه شکایت دارند خلاص شوید.
در این دفتر کار که شما در خانه خود برپا می کنید تنها دو چیز آنقدر ضروری است که بدون وجود آنها کارتان خواهد خوابید و طرحتان به شکست منجر خواهد شد: خط تلفن و یک رایانه خانگی. بقیه لوازم را می توانید بسته به سلیقه خود تهیه کنید و یا از خرید آنها چشم پوشی کنید. در انتخاب محل مناسب در درون منزل که مناسب این منظور باشد می توانید به این نکته توجه کنید که این محل باید دنج، دور از دسترس کودکان و نیز دور از چشم میهمانان باشد. همچنین داشتن پریز برق و تلفن در تصمیم گیری در این مورد بسیار ضروری است. سعی کنید یک نگاه حرفه ای به این اقدام خود داشته باشید هرچند که به واقع در کار خود یک حرفه ای تمام عیار نیستید. فکر نکنید چون در درون خانه کار می کنید پس باید تمام افراد خانواده و نیز مسائل و مشکلات خانوادگی را نیز در کار خود راه دهید. هرگز خود را در موقعیتی قرار ندهید که به طور مستمر مجبور به عذرخواهی از مشتریان خود به علت اتلاف وقت آنها و نیز سوءتفاهم های ایجاد شده بشوید: «از شما عذر می خواهم که فرزند کوچکم شما را پشت گوشی معطل نگاه داشت.» من در آشپزخانه بودم در اول راه، هرگز به میز کارهای مجلل و تابلوهای دیوار مدرن گرانقیمت فکر نکنید. بلکه بخشی از فضای میز تحریر خود یا همسرتان و حتی فرزندانتان را به کار جدیدتان اختصاص دهید. با توجه به این نکته که در شرایط حاضر، نمایشگرها آنقدر کوچک و سبک شده اند که می توان آنها را به راحتی جابه جا کرد. بنابراین می توانید با ساختن یک قفسه کوچک که بر روی دیوار نصب می شود، مانع از آن شوید که نمایشگر و یا حتی فاکس و تلفن زیر دست و پای دیگران بمانند. برای تزئین اتاق نیز از تابلوهایی استفاده کنید که هم برای حالت معمولی اتاق هم برای یک اتاق کار مناسب باشند، به عنوان مثال منظره یک غروب دریایی یا گله اسب های سفید به جای پرتره ای از فرزندتان که بسیار شخصی است یا نمایی از یک آسمانخراش که شما در حال طراحی دکوراسیون داخلی آن هستید. به این ترتیب مشتری شما که برای تحویل کار خود به شما مراجعه کرده است حس نامطلوبی نخواهد داشت. قالیچه کف اتاق را نیز طوری انتخاب کنید که در هر دو حالت عادی و کاری قابل استفاده باشد. قالیچه های گرانبها یا قالیچه هایی که دارای طرح هایی فانتزی کودکانه و یا طرح هایی بسیار خاص می باشند حتماً به کار شما نخواهد آمد.
از همه مهمتر آنکه، سعی کنید محل کار خود را نزدیک به در ورودی منزل انتخاب کنید تا رفت و آمد و حمل وسایل کاری برایتان راحت باشد. به روشنایی اتاق کار خانگی خود نیز توجه کنید. لوسترهای لوکس بسیار چشمگیر را فراموش کنید و از حبابها و طرح های ساده و در عین حال شیک استفاده کنید.

http://nobelak.blogfa.com/post-۱۷۵.aspx